Velden automatisch laten invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnvt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2013
Hallo,

Ik ben bezig om in Access een database op te zetten voor het beheer van adressen, orders en voorraden. Bij het bouwen van de tabel voor de adressen wil ik drie soorten adressen opslaan. Te weten Factuur, leverings, en bezoekadres. Bij de meeste klanten is het zo, dat alle drie de adressen gelijk aan elkaar zijn. Om tijd te sparen, zou het handig zijn wanneer het veld voor de straatnaam van het factuuradres in gevuld wordt, ook de waarde van de velden van de straatnaam van het bezoek en leveringsadres ingevuld worden. Het moet wel mogelijk zijn deze waardes aan te passen indien er wel afwijkende adressen zijn.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Groetjes,
Ron

Ron,

Je zou bij het invoeren van het factuur adres door het programma kunnen kijken of het leverings- en bezoekadres al
gevuld is. Is het niet het geval kun je deze laten vullen door het adres van het factuur adres.
Je kan vaststellen of het factuur adres is gewijzigd door aan het veld de changed() functie te vullen.

Veel succes.

Ben ik toch benieuwd wat het verschil is tussen deze vraag, en deze :)
Volgende keer dat je een vraag twee keer stelt, laat ik de moderator er één verwijderen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je mensen langs elkaar heen vragen laat beantwoorden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan