Velden in formulier

hraoul

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2017
Hoe ka je bij het openen van een formulier de cursor steeds naar het zelfde veld laten gaan om dit in te vullen ? Access 365

De eenvoudigste manier lijkt me om bij dat formulierveld de tabindex eigenschap op 0 te zetten

zoals ik ook zei: de tab index eigenschap van het veld op 0 zetten

Dat zag ik, maar onze antwoorden hebben elkaar gekruist. Kan gebeuren.

Op formulierniveau kan je schuiven met de velden.
Maar dit is echt fout: als je een formulier hebt aangemaakt op basis van een query/tabel, dan wordt gelijk de (natuurlijke) veldvolgorde ingesteld. Ga je daarna schuiven met de velden, dan verandert de tabvolgorde dus niet. Die moet je daarna echt opnieuw (handmatig of automatisch) instellen.

Wat doe je dan precies? Op zich is het een relatief simpele werkwijze waar weinig mis lijkt te kunnen gaan.
Om je beter te kunnen helpen zou je misschien een voorbeeldbestand (zonder gevoelige gegevens) kunnen plaatsen en even uitleggen wat je wilt bereiken.

Dat is ook optie, maar een beetje overdreven om een gebeurtenis te maken als het met een eigenschap kan. Als je ook de rest van de velden in een bepaalde volgorde wilt aflopen kom je toch weer op de oorspronkelijke oplossing terecht.

Peter snapt, vrees ik (zucht, zucht) zelf niet wat-ie schrijft. Als je het submenu uit #7 opent kun je met de knop Autovolgorde de tabvolgorde van de velden het formulier automatisch instellen. Dat werkt doorgaans het best en het meest logisch. Programmeren met SetFocus lijkt mij totaal niet nodig.

Ik weet heel goed wat ik schrijf (3 * zucht). Autovolgorde is natuurlijk een handige optie, maar alleen als de volgorde van de controls op het formulier gelijk is aan de gewenste tabvolgorde. We weten niet of dat het geval is. Dus mag TS uitmaken welke manier hij gebruikt

Terug
Bovenaan Onderaan