Velden kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvrooij

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hoi allemaal,

Ik werk nu moneteel weer met access 97 :( mijn baas wil niet overstappen.

Nu zou ik graag het volgende willen oplossen en ik mom er niet uit.
We maken gebruik van een wachtverslag en bij iedere dienst moet er een nieuwe worden gemaakt. Nu zijn er een aantal velden die mieschien moten worden overgenomen naar het nieuwe verslag ( form ) het is ook niet altijd het zelfde dus ik kan ze geen standaar waarden geven en ook niet omdat het niet altijd is.

Nu is mijn vraag hoe kan ik zorgen dat als ik een nieuwe verslag aanmaak er bepaalde velden niet leeg zijn maar gevuld met de data die in het vorige verslag stonden.

Ik kan niet zeggen dat ik het probleem helemaal begrijp; wil je waarden overnemen uit een vorig verslag? En is dat verslag (en het nieuwe) gebaseerd op één tabel, of query? En heb je een sleutelwaarde op basis waarvan je gegevens uit het vorige verslag kunt opzoeken?

Ik kan niet zeggen dat ik het probleem helemaal begrijp; wil je waarden overnemen uit een vorig verslag? En is dat verslag (en het nieuwe) gebaseerd op één tabel, of query? En heb je een sleutelwaarde op basis waarvan je gegevens uit het vorige verslag kunt opzoeken?

De waarden worden opgeslagen in een tabel.
We bevoorraaden de productie en er wil wel eens wat op afroep staan zoals wij dat zeggen dit houdt in dat alles al klaar staat maar nog niet is gelever aan de produktie. Dit lan wel eens een aantal dagen duren voordat het geleverd wordt dus bij het aanmaken van een nieuw verslag moeten die gegevens worden overgenomen.

Ik had dit in acces 2007 maar het werkt niet in access 97

Private Sub NieuwVerslag_Click()
On Error GoTo Err_NieuwVerslag_Click

Dim strKleur, strOmschrijving As String 'Variabelen aanmaken waarin gegevens worden opgeslagen. 1 variabele per teksvlak

'Alle data wegschrijven:
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

'Vullen van de variabelen:
strBijzonderhedenKort = Nz(Bijzonderheden) 'bijzonderheden is tekstveld met naam Bijzonderheden
'Grondstoffen die op afroep staan gesorteerd per reactor:
'Regel 1:
strregel1_reactorKort = Nz(regel1_reactor) 'regel1_reactor is tekstveld met naam Reactor 1
strregel1_productKort = Nz(regel1_product) 'regel1_product is tekstveld met naam Produkt 1
strregel1_orderKort = Nz(regel1_order) 'regel1_order is tekstveld met naam Order 1
strregel1_grondstofKort = Nz(regel1_grondstof) 'regel1_grondstof is tekstveld met naam Grondstof 1
'Einde regel 1:

'Einde grondstoffen die op afroep staan per reactor:
strKleur = Nz(txtKleur)

'Nieuw record aanmaken:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

'Invoeren van gegevens in txtVelden:
Bijzonderheden = strBijzonderhedenKort
'Grondstoffen die op afroep staan gesorteerd per reactor:
'Regel 1:
regel1_reactor = strregel1_reactorKort
regel1_product = strregel1_productKort
regel1_order = strregel1_orderKort
regel1_grondstof = strregel1_grondstofKort
'Einde regel 1:

'Einde grondstoffen die op afroep staan per reactor:
txtKleur = strKleur

'Alle data wegschrijven:
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

'Scherm verversen:
Me.Form.Refresh

'Standaard de cursor in veld txtOmschrijving plaatsen:
Dienst.SetFocus

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Exit_NieuwVerslag_Click:
Exit Sub

'Errors afhandelen
Err_NieuwVerslag_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_NieuwVerslag_Click

End Sub

Laatst bewerkt:
Je zegt dat hij het niet doet. Dat is wel èrg vaag... Meestal merk je dat aan een foutmelding. Welke krijg je, en op welk punt stopt hij? De code is op zich niet fout; het zou kunnen dat je nog een bibliotheek nodig hebt, of een verwijzing hebt naar een nieuwe versie van een bepaalde bibliotheek die A97 niet ondersteunt.
Overigens: Access 97 is wat mij betreft superieur aan 2007...

Je zegt dat hij het niet doet. Dat is wel èrg vaag... Meestal merk je dat aan een foutmelding. Welke krijg je, en op welk punt stopt hij? De code is op zich niet fout; het zou kunnen dat je nog een bibliotheek nodig hebt, of een verwijzing hebt naar een nieuwe versie van een bepaalde bibliotheek die A97 niet ondersteunt.
Overigens: Access 97 is wat mij betreft superieur aan 2007...

Ik krijg een popup met de volgende melding "Compile error : varialble not defined:" en vervolgens laat hij "strregel1_reactorKort" blauw gemakeerd zien en "Private Sub cmdNieuwRecord_Click()" geel gemakeerd zien met een pijltje ervoor zien

Dat vermoedde ik al :)
Je hebt geen variabelen gedeclareerd aan het begin van de procedure. Waarschijnlijk heb je deze regel bovenaan de module staan:

Option Compare Database
Option Explicit
Twee oplossingen: of je declareert alle variabelen (als String, want zo te zien is het allemaal tekst) of je haalt de regel Option Explicit weg.

Dat vermoedde ik al :)
Je hebt geen variabelen gedeclareerd aan het begin van de procedure. Waarschijnlijk heb je deze regel bovenaan de module staan:

Option Compare Database
Option Explicit
Twee oplossingen: of je declareert alle variabelen (als String, want zo te zien is het allemaal tekst) of je haalt de regel Option Explicit weg.

Bedankt dit was de oplossing "of je haalt de regel Option Explicit weg", ik zag het niet

De regel Option Explicit weghalen is weliswaar de makkelijkste, maar beter is het om netjes de variabelen te declareren. Als er zaken fout gaan in een procedure, is het makkelijker zoeken als je de variabelen (en hun gegevenstypen) strak hebt gedefinieerd. Je wilt namelijk niet dat een variabele de ene keer een getal bevat, en de volgende keer tekst. Een fout is dan zo gemaakt...
Zet de vraag ook nog even op opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan