• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden legen nadat ingevoerde datum verlopen is

Status
Niet open voor verdere reacties.

cissie1

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Hallo,

Voor een uitleensysteem heb ik een excelbestand gemaakt. Hierin worden de data ingevoerd van en tot wanneer iemand bepaalde materialen wil lenen.
Ik zou graag willen dat de ingevulde velden die betrekking hebben op deze specifieke reservering automatisch (naam van de lener, datum ophalen, datum terugbrengen en aantal) leeg worden gemaakt wanneer het bijvoorbeeld een week later is dan dat er is ingevuld dat de materialen teruggebracht zouden worden.

Helaas lukt het me niet om een voorbeeldbestand te uploaden.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Deze doet dat voor u , maar enkel voor de eerste 'terug'-kolom.

Code:
Sub uitzuiveren()
    For Each c In Range("terug1")
        If IsDate(c) = True And c <= Date - 7 Then
            rij = c.Row
            Cells(rij, "R") = "": Cells(rij, "Q") = "": Cells(rij, "S") = "": Cells(rij, "T") = ""
        End If
    Next
End Sub

De andere kolommen lopen dan precies hetzelfde, enkel het bereik aanpassen.

Deze doet dat voor u , maar enkel voor de eerste 'terug'-kolom.

Code:
Sub uitzuiveren()
    For Each c In Range("terug1")
        If IsDate(c) = True And c <= Date - 7 Then
            rij = c.Row
            Cells(rij, "R") = "": Cells(rij, "Q") = "": Cells(rij, "S") = "": Cells(rij, "T") = ""
        End If
    Next
End Sub

De andere kolommen lopen dan precies hetzelfde, enkel het bereik aanpassen.

Beste Cobbe,
Heel erg bedankt voor de snelle reactie.
Helaas krijg ik de code niet aan de praat. Hij geeft foutmelding 1004 en bij de foutopsporing markeert hij dan de regel For Each c In Range("terug1")
Heeft u enig idee hoe ik dit op kan lossen? (zoals u waarschijnlijk al verwacht ben ik een beginnend vba'er).

Vriendelijke groeten.

Ja, sorry was dat vergeten.:o

terug1 is de naam van het bereik $R$7:$R$300.

Dus geef dat bereik de naam terug1 en dan zal het wel lopen.
Ik had die naam gekozen zodat je gemakkelijker zou verder kunnen gaan met de volgende bereiken.

Ja, sorry was dat vergeten.:o

terug1 is de naam van het bereik $R$7:$R$300.

Dus geef dat bereik de naam terug1 en dan zal het wel lopen.
Ik had die naam gekozen zodat je gemakkelijker zou verder kunnen gaan met de volgende bereiken.

Super, hij doet het!!
Heel erg bedankt!

Ik heb nog één ding dat ik ook graag aan dit bestand zou willen aanpassen.
Wanneer nu iemand meerdere materialen leent moeten er heel veel dezelfde gegevens ingevoerd worden.
Ik zou graag willen dat wanneer het aantal ingevoerd wordt, automatisch de datum ophalen, datum terugbrengen en de naam gekopieerd worden uit de cellen P1, P2 en R1.

Kan ik deze vraag hier ook stellen, of kan ik dan beter een nieuwe vraag in het forum plaatsen?

Deze vraag heb ik ondertussen ook in het forum geplaatst onder de kop:
Bij invoer van een aantal in een kolom automatisch 3 velden ernaast invoeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan