Velden met expressies worden niet berekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RianA

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Berichten
9
Sinds ik mijn pc opnieuw met Windows 8 en office 2013 heb geïnstalleerd heb ik last van een vreemd probleem.

De waardes van bepaalde velden word niet weergegeven als het formulier wordt geopend. Voorbeelden van deze velden zijn:
=[contactid].[column](2)
=som([bedrag])
=functienaam([veldnaam])

De expressies zijn allemaal juist en als ik op F9 druk worden ze ineens wel geladen (bijna allemaal).
Het vreemde is dat sommigen het soms ook wel direct doen. Verheen op windows 7 met office 2013 werkte alles prima.
Mijn collega die dezelfde herinstallatie heeft gedaan heeft ook last van het probleem.

Heeft iemand hier wel eens van gehoord? ik kan er niets over vinden en geen oplossing vinden.


Een anders gek geval wat er misschien mee te maken heeft is dat als ik overschakel naar de ontwerpweergave, en ik selecteer een veld, dat het opmaak tabblad in de Ribbon uitgeschakeld blijft. Na F5 en opnieuw naar de ontwerpweergave gaan werkt het wel.


Ik ben erg benieuwd of iemand de oorzaak hiervan weet.
 
Heb je al gekeken in de access optie`s, daar kun je een hoop vinkjes aan en uit zetten waaronder een hoop onnodige beveiligingen.
 
Daar zat ik ook te zoeken ja. Ik heb een aantal dingen geprobeerd

- Automatische naamcorrectie staat UIT
En in het vertrouwenscentrum heb ik
- Alle macro's ingeschakeld
- Alle besturingselementen ingeschakeld
- Vertrouwde documenten uitgeschakeld / vertrouwde locatie toegevoegd
- Vertrouwde documenten IN en UIT geschakeld

Maar het geeft geen verbetering.
Nog andere suggesties voor relevantie instellingen?
 
Als de Access instellingen in de twee omgevingen identiek zijn, ligt daar het probleem niet. De andere variabele is de Windows omgeving; als ik je verhaal goed begrijp ben je van Windows 7 naar Windows 8 overgestapt. Het kan zijn dat je bibliotheken nu niet goed meer functioneren. Check die dus ook eens. En compileer de db dan ook gelijk als je in het VBA venster zit; kom je eventuele problemen ook geheid tegen.
 
Ik zie geen gekke dingen bij de verwijzingen.
Het compileren levert ook geen fouten op.

Hieronder een printscreen van de verwijzingen:

Verwijzingen.jpg
 
Persoonlijk ondervind ik regelmatig problemen van onduidelijke aard (zoals de jouwe) als de DAO bibliotheek geladen wordt vóór de ADO. Zoals bij jou dus. Ik zet standaard alle Office bibliotheken bovenaan, en als laatste ADO en DAO (in die volgorde). Je kunt eens kijken of dat helpt.
 
Dan wordt het wel héél lastig. Je zou nog een Me.Requery kunnen toevoegen aan de <Bij aanwijzen> gebeurtenis van het formulier; wellicht dat-ie daarmee zichzelf in actie schopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan