Bedankt voor het compliment! Werkt altijd
Nu je probleem. Misschien moet je een voorbeeldje neerzetten, want aan jou veldindeling zie ik eigenlijk alleen maar mijn eigen gelijk...
Wat ik zo zie, is een lijstje dat zo uit Excel lijkt te komen. Daar mag het dan handig zijn om alle leveranciers, artikelen en bestelde produkten in één overzicht te gooien, in Access is dat het zeker niet. Wat ik je dus aanraad, is om een aparte tabel te maken voor de leveranciers, een aparte tabel voor de artikelen, en een aparte tabel voor de weken. Ik zie nog niet helemaal voor me hoe je die weken vult; of daar aantallen of prijzen in moeten? Ga je er dan vanuit dat de prijzen elke week veranderen? En als dat zo is, waarom hou je dat dan niet per dag bij?
Je wilt overzichten kunnen maken van leveranciers en artikelen? Als je de gevens opsplitst in aparte tabellen, kan dat dus prima. Daar zijn namelijk de queries voor: verbanden leggen tussen de verschillende (soorten) gegevens.
Juist doordat je alles in één tabel wilt doen, loop je de kans dat je fouten gaat maken. Je moet dan bijvoorbeeld elk jaar een nieuw record maken voor alle leveranciers, omdat een jaar nu eenmaal maar maximaal 53 weken heeft. Dus wat doe je het jaar daarop? Kun je weer overnieuw beginnen. En als je maar één komma of spatie verkeerd zet, dan heb je niet meer dezelfde leverancier.
Hetzelfde geldt voor de artikelen. Niemand is in staat om foutloos dezelfde informate elke keer opnieuw in te tikken, dat is vragen om moeilijkheden.
Dus: splits de tabellen op in zinvolle brokken, waarbij je uiteraard alle logische gegevens bij elkaar zet, zoals leveranciers en artikelen, en ga dan na welke gegevens je wilt opslaan in de tabel waarin je nu de prijslijst en de weken opslaat. In die tabel heb je alleen (voor zover ik dat op basis van de huidige gegevens kan zien) een LevID, ArtikelID, Prijs en datum nodig, en dan kun je alle overzichten draaien die je wilt.
Met dus de juiste opmaak...
Nogmaals: als je een voorbeeldje kan posten, dan kunnen we wat zinvollers doen voor je...
Michel