In de versie die je hebt teruggepost, ontbreken wat velden in de tabel Prijslijst, waardoor de Insert niet meer goed werkt. Ik heb de code aangepast, zodat het nu weer functioneert. Tevens heb ik een ander probleem(pje) verholpen, wat nog niet zal zijn opgevallen, het formulier geen records toevoegde..

Het probleem is namelijk, dat een komma als scheidingsteken in een getal niet lekker werkt, omdat Access in VBA een komma ziet als een waarde voor een ander veld. Als je dus de prijs 4,75 wilt toevoegen, maakt Access daar twee velden van: een veld krijgt de waarde 4, en het volgende veld 75. Je snapt, dat je dan niet uitkomt met de velden...
Om dit te omzeilen, vermenigvuldig ik de prijs dus met 100, zodat je in eerste instantie 475 toevoegt als prijs aan de tabel. Dat klopt uiteraard niet, dus in een volgende stap gebruik ik een query om de prijs weer door 100 te delen. Dat gebeurt met een bijwerkquery, die de records filtert op het zojuist toegevoegde record.
Kortom: kijk nog eens naar deze vesie!
Voor het toevoegen van artikelen en het koppelen aan leveranciers moet een apart formulier gemaakt worden. Hier staat ook een voorbeeldje van bij.
Michel