Hallo,
Ik ben net nieuw op dit forum, en sinds een tijdje aan het stoeien met MS access.
Nu stuit ik op een klein probleempje, maar weet zo even niet hoe dit op te lossen.
Ik heb een login scherm gemaakt voor mijn database.
Als ik inlog wordt er gechecked of de gebruiker een administrator is of niet d.m.v. een checkbox in de tabel.
Nu is het de bedoeling dat als de gebruiker administrator is, dat er bepaalde velden op bepaalde formulieren worden weergegeven,
is de gebruiker geen administrator, moeten de velden/knoppen worden verborgen.
Nu heb ik het volgende stukje code daarvoor gebruikt :
Of ik nu het stukje DoCmd.OpenForm "frmMonteurs", acNormal aanpas naar acDesign of acLayout, maakt helemaal niets uit.
De velden worden niet verborgen. Misschien dat er een andere manier is om dit voor elkaar te krijgen, het liefste wil ik niet allemaal apparte formulieren gaan maken.
M.v.g. Chris
Ik ben net nieuw op dit forum, en sinds een tijdje aan het stoeien met MS access.
Nu stuit ik op een klein probleempje, maar weet zo even niet hoe dit op te lossen.
Ik heb een login scherm gemaakt voor mijn database.
Als ik inlog wordt er gechecked of de gebruiker een administrator is of niet d.m.v. een checkbox in de tabel.
Nu is het de bedoeling dat als de gebruiker administrator is, dat er bepaalde velden op bepaalde formulieren worden weergegeven,
is de gebruiker geen administrator, moeten de velden/knoppen worden verborgen.
Nu heb ik het volgende stukje code daarvoor gebruikt :
Code:
If DLookup("[Administrator]", "Monteur", "[Administrator] = True") Then
DoCmd.OpenForm "frmMonteurs", acNormal
Forms!frmMonteurs!wachtwoord.Visible = True
DoCmd.Save acForm, "frmMonteurs"
DoCmd.Close acForm, "frmMonteurs", acSaveYes
Else
DoCmd.OpenForm "frmMonteurs", acNormal
Forms!frmMonteurs!wachtwoord.Visible = False
DoCmd.Save acForm, "frmMonteurs"
DoCmd.Close acForm, "frmMonteurs", acSaveYes
End If
Of ik nu het stukje DoCmd.OpenForm "frmMonteurs", acNormal aanpas naar acDesign of acLayout, maakt helemaal niets uit.
De velden worden niet verborgen. Misschien dat er een andere manier is om dit voor elkaar te krijgen, het liefste wil ik niet allemaal apparte formulieren gaan maken.
M.v.g. Chris
Laatst bewerkt: