• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

velden verplaatsen met een macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter hnk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hnk

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2005
Ik heb al veel info gehaald uit dit forum, maar nu heb ik een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Ik wil d.m.v. een automatisch gestuurde macro (bijv een 1 in een bepaalde cel) een vijftal naast elkaar liggende cellen kopieren naar een volgend werkblad. Maar op dit volgende werkblad staat al informatie en deze nieuwe cellen moeten daar weer onder komen. Op deze manier maak ik een archief van wat er op het eerste blad gestaan heeft.

Nou ligt mijn probleem bij de automatisch startende macro en bij opzoeken naar de eerst volgende lege cel waar ik de nieuwe cellen wil plaatsen. Ik heb wel een gewone functie gevonden (=aantalarg(a5:e5) maar die krijg ik niet in een macro.

Ik weet zeker dat iemand mij op weg kan helpen.

Henk

Als je de volgend regel opneemt in je macro en uitvoert op het blad waar je wat wil gaan plakken bevat i de waarde van de laatst gebruikte regel.

i = Range("a65536").End(xlUp).Row

door bij 1 op te tellen krijg je dan de eerste lege regel.

met cells(i,1).select
selection.paste

kun je dan op deze regel je gegevens plakken.

Hans,

Ontzettend bedankt dit is precies wat ik zoek om de rest af te werken.
Ik vind het ook altijd interressant om te weten hoe werkt iets en met name [End(xlUp).Row], wat doet dit dan.

Henk

type in kolom A wat waarden onder elkaar, ga naar cel a65536 druk vervolgens op end en dan op pijltje omhoog. Vanaf de laatste regel (65536) ga je nu omhoog naar de eerst gevulde cel in kolom A. Dit is dan de laatste cel die een waarde bevat in kolom A van bovenaf bekeken. Dit is wat deze regel doet.

Hans,

Hartstikke bedankt voor je uitleg

Hiermee beindig ik mijn vraag

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan