veldinhoud meenemen naar volgend record

Status
Niet open voor verdere reacties.

andredam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
LS,

IK heb het volgende probleem. Ik zou graag een tabel of een query willen maken waarbij ik de waarde van een veld in een record kan transporteren naar een volgend record.
Ik wil een klein boekhoudprogramma'tje maken en dan wil ik het saldo na een transactie opnemen in het volgende record als saldo voor. Is dit überhaupt mogelijk?

alvast bedankt

André Dam

Je kunt gebruik maken van INSERT INTO SELECT en dan op dezelfde tabel selecten; ongeveer zo ->

Code:
INSERT INTO tabel ( veld )
SELECT oud_veld FROM tabel WHERE id = [kopie_id]

Misschien heb je daar wat aan?

Alles is te programmeren....maar is het ook slim om het op die manier te doen?

Normaal gesproken sla je van een transactie alleen de eigenschappen van die transactie op. Een saldo is een berekende waarde; de som van alle transacties. En dan hoef je het saldo niet op te nemen in een apart veld bij de transacties.
Wat zou er bijvoorbeeld moeten gebeuren als je bij een eerdere transactie het bedrag aanpast? Dan moet je dus je hele tabel opnieuw doorrekenen, en dat maakt muteren dan hopeloos ingewikkeld.

Wat ik graag wil

Wat ik graag wil is in Access eenzelfde situatie als in Excel namelijk dat ik een bedrag in een rij kan meenemen. Voor alle andere zaken wil ik de voordelen van Access hebben. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de statistische functie SUM in een geneste query te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan