veldnaam niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Ik heb een query die de data selecteert van het laatste kwartaal. Nu wil ik eigenlijk de data selecteren obv een stopdatum. Dit lukt als ik date() vervang door Formulieren![Start]![TxtStopDatum]. Als ik echter vervolgens de data in een grafiek wil gebruiken krijg ik, bij het bekijken van de grafiekdata, een error 'veldnaam wordt niet herkend'. Het startformulier met TxtStopDatum staat open.
Iemand een oplossing?

QGLaatstehalfjaar
Code:
SELECT dataPeriode.LogboekZiekenhuiscode, dataPeriode.Locatie, dataPeriode.Uitslag, dataPeriode.Datum, Locatiegegevens.Ingrafieken, Locatiegegevens.Omschrijving, dataPeriode.resultaatkweek
FROM Locatiegegevens LEFT JOIN dataPeriode ON Locatiegegevens.Omschrijving = dataPeriode.Locatie
WHERE (((dataPeriode.Datum)>DateAdd("q",-1,Date())) AND ((Locatiegegevens.Ingrafieken)="ja"));

rijbron grafiek
Code:
TRANSFORM Max(QGLaatstehalfjaar.resultaatkweek) AS MaxVanresultaatkweek
SELECT (Format([Datum],"Short Date")) AS Expr1
FROM QGLaatstehalfjaar
GROUP BY (Int([Datum])), (Format([Datum],"Short Date"))
PIVOT QGLaatstehalfjaar.Locatie;

Waarom gebruik je een gefilterde query? Je kunt net zo goed de complete query onder je grafiek hangen. Ik vermoed dat je daarmee ook het probleem oplost. Want een dynamische query mag je niet altijd overal onder gebruiken. Blijkbaar dus ook niet op een grafiek. Overigens zou ik die nooit in Access maken, maar altijd in Excel. Maar dat is persoonlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan