• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veldnaam (tital vd kolom) ook op etiket bij afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendys

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2017
Ik heb een excel bestand met daarin per klant een aantal bestellingen.
In de eerste kolom staan de namen vd exposanten.
In de kolommen daarna staat er per kolom 1 product met in de kolom het aantal dat besteld is door de klant.
Bovenaan deze kolom staat dus de naam vh product.

Nu wil ik hier etiketten van maken dmv afdruk samenvoegen.
Op het etiket moet komen:
-naam vd klant
-bestelde product
-aantal dat de klant heeft besteld

Bijvoorbeeld:

Steenhuizen

product A 5
Product B 2

Nu kan ik de naam vd klant en de aantallen makkelijk op het etiket krijgen, alleen hoe krijg ik de naam vh product erop?
Dit moet bij voorkeur ook uit het excel bestand komen, omdat de producten elke keer wisselen.

Misschien handig om de bestanden even te plaatsen? Per klant 1 etiket per product of alle producten per klant op 1 etiket?

De bijlage werkt niet. Via ga geavanceerd en de paperclip bijvoegen is de enige juiste manier.

Hopelijk doet hij het nu wel:

In de ene zie je de excel lijst zoals hij uit het systeem komt en bij het andere voorbeeld zie je een idee hoe de etiketten moeten worden.

Bijlagen

• voorbeeld2.PNG
    voorbeeld2.PNG
    5,6 KB · Weergaven: 16
  • voorbeeld1.PNG
    voorbeeld1.PNG
    11,9 KB · Weergaven: 13
Je bijlagen werken niet; je kunt bijlagen alleen toevoegen via de knop <Ga geavanceerd>. Je ziet de bijlage zelf overigens correct, maar wij dus niet.. Wij zien dit:

Bijlagen.png

Ik zie dat je je bericht al had aangepast :). Nu nog een bestandje, en geen plaatjes.

Ja, dat zie ik ook en als ik er op klik, dan zie ik de bijlage wel.

Maar in het laatste bericht heb ik het via geavanceerd gedaan.

Nou, 5 x is scheeprecht ofzoiets:d

Dit is het excel bestand dat ik uit ons systeem haal.

Bijlagen

Dit moet bij voorkeur ook uit het excel bestand komen, omdat de producten elke keer wisselen.
En om díe reden is je bestandje ongeschikt voor wat je wilt. Bij een tabel is elke kolom een vast veld. Een producttransactie bijvoorbeeld bestaat uit een klantnaam, productnaam en (in jouw geval) het aantal bestelde producten. Dat zijn drie velden. Jij gebruikt daarvoor echter een hoeveelheid vaste kolommen (=velden), dus dat gaat nooit goed werken. Zorg ervoor dat je tabel correct is opgezet, en het is geen enkel probleem. Los het dus aan de basis op, niet in de laatste stap.

En hoe doe ik dat dan? Maw hoe moet mijn excel bestand eruit zien om dit wel te laten werken?

Ik heb in de bijlage een extra tabblad gemaakt met een opzoektabel voor je producten. Die kun je daar aan toevoegen, en zijn dan gelijk ook beschikbaar in de tabel. Die tabel (naam: Samenvoegen) kun je in je Word document gebruiken om de artikelen op de etiketten te zetten.

Bijlagen

Super, dan moet het werken!!

Kan de tabel die ik nu kan gaan gebruiken ook in een ander tabblad staan?
Ik heb nl normaal veel meer klanten in de lijst staan.

En hoe ziet de formule eruit?
Ik weet nu niet hoe ik dit moet doen bij een andere lijst :d

Uiteraard; geen probleem. Sterker nog: ik had 'm eerst op een eigen tabblad neergezet, maar voor jouw inzichtelijkheid heb ik 'm verplaatst. :)

Ik zie geen formules, code of andere technieken in het bestandje in #15. Zeer waarschijnlijk is het even handmatig omgezet. Of het in deze vorm werkt bij een mailmerge betwijfel ik. Mogelijk dat je kan groeperen maar dat weet ik niet.

Of het in deze vorm werkt bij een mailmerge betwijfel ik.
Oh ye of little faith… Voor een Samenvoeging met Word heb je uiteraard geen formules of ‘andere technieken’ nodig, een correcte tabel is meer dan genoeg. De tabel omzetten met Transponeren was genoeg om de gegevens in de juiste vorm te krijgen. Die tabel kan je uiteraard automatiseren, maar dan heb je het over een Excel vraag.

Dít daarentegen is het Word forum, waar TS een Word vraag stelt. Het antwoord is dan ook het antwoord op de vraag hoe de gegevens correct op de etiketten gezet kunnen worden. En ja, dat is geen antwoord op de (niet-gestelde) vraag hoe je makkelijk (formules, VBA) een tabel kan transponeren. Voor een antwoord op díe vraag verwijs ik TS graag naar het Excel forum.

Bedankt voor de hulp. Ik heb een nieuwe vraag in het excel forum gesteld.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan