veldnaam_afterupdate of veldnaam_change werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tartuffe

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo opnieuw,

Ik ben aan het experimenteren met VBA en wou gewoon een boodschapje laten verschijnen ("ok", "ok2") bij gebeurtenis "Na bijwerken" en "Bij wijzigen" van een gewoon tekstvak in een formulier (access 2007).
Ziehier de code maar er komt geen boodschap te voorschijn als ik door de records heen navigeer.
Enig idee?
Bedankt.
Tartuffe

Private Sub mijnveld_AfterUpdate()
MsgBox "ok"
End Sub

Private Sub mijnveld_Change()
MsgBox "ok2"
End Sub

Les 1 als je code post: gebruik de CODE knop, of typ (vind ik zelf sneller) de tag [ code ] voor de code, en [ /code ] nà de code. Zonder de spaties overigens, maar ik wil hier natuurlijk geen tag maken :)
Ziehier de code maar er komt geen boodschap te voorschijn als ik door de records heen navigeer.
Navigeren door records heeft niets te maken met jouw gebeurtenissen. Die vinden alleen plaats op de objecten waar ze aan hangen. De Change zal dus afvuren als je in het tekstveld mijnveld tekst typt (en wel voor elk teken dat je typt) en de AfterUpdate wordt afgevuurd als je een ander object activeert.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je de macrobeveiliging te hoog hebt staan, waardoor ze het überhaupt niet doen. Maar daar rep je niet over :)

Als je acties wilt triggeren bij het bladeren door je records, dan moet je de formuliereigenschap <Bij aanwijzen> gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan