Veldopmaak voor gepresteerde uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
528
Hallo,

Ik heb drie velden in mijn database 1 = tarief (50€) 2 = gepresteerde uren voor de volledige maand (127:25) en 3 = totaal te ontvangen €

Hoe kan ik de veldopmaak formuleren zodanig dat access in veld 2 die uren aanvaard. Momenteel heb ik een datum-/tijdswaarde geselecteerd maar in mijn formulier kan dit maar tot 24:00.

Ik heb een gelijksoortige Excell sheet en daar is de opmaak voor de cel gepresteerde uren : [uu]:mm.

Heb ik dezelfde mogelijkheid om dit veld op te maken zoals in Excell?

Alvast bedankt

Pascal
 
Momenteel heb ik een datum-/tijdswaarde geselecteerd maar in mijn formulier kan dit maar tot 24:00.
Lijkt mij logisch, een dag heeft maar 24 uur. Dat Excel uren cumulatief kan laten zien, is eigenlijk een afwijking van Excel. Overigens houdt niemand je tegen als je de Excel opmaak loslaat op een veld in Access. Had je dat uitgeprobeerd, dan had je overigens gemerkt dat die opmaak niet werkt :).

Ik snap niet helemaal dat je een tabel hebt waarin je uren per maand invoert; betekent dat dat je de individuele dagen niet invoert? En dus één keer per maand je db opent en de maandcijfers inklopt? Als dat zo is, zou ik lekker bij Excel blijven, want dan heb je niet zoveel aan een database. Maar los daarvan: ook in Excel kun je niet rekenen met jouw tijdveld. Tenzij je bereid bent om met 1/24 deel van de opbrengst genoegen te nemen :). In Access leg je ofwel tijden vast, waarmee je kunt rekenen, ofwel gewerkte uren. En dan vul je hele getallen in. Dus 127:25 is dan 127,4167 als getal.
 
OctaFish,

Ik geef inderdaad maar maandelijks de prestaties van onze medewerkers in. Ik krijg ze in detail om hun wedde te bepalen en in de excellsheet worden dan de totalen per maand ingevoerd. Dit is nodig om de budgetten en de maximale toegelaten prestaties te kunnen volgen.

In excell werk dit toch perfect. Mijn formule om te bereken is bv A1/"1:00"*B1 Dus ik geef in A1 10:25 (met als celopmaak [uu]:mm) en vermennigvuldig dit met B1 = 50€ dan krijg ik het resultaat 520,83€ (20,83€ = 25/60 van de 50€) en op het einde van mijn tabel worden alle tijden samengeteld.


Ik heb al diverse VBA codes gevonden om het te realiseren maar ze zijn vrij ingewikkeld voor mij om ze aan te passen in mijn eigen datbase.

Het is wel jammer dat de veldopmaak van Access niet kan ingesteld worden zoals celopmaak in Excell.

Ik ga nog wat verder zoeken misschien vind ik wel een oplossing.

Tenzij hier nog iemand mij kan verder helpen.

Alvast bedankt

Pascal
 
De gangbare formule (en een stuk makkelijk in te voeren is:
Code:
=(A1*24)*B1
Je moet de tijd namelijk vermenigvuldigen met 24 om van de uren hele getallen te maken. Dezelfde techniek dus die je ook in Access nodig hebt. Vandaar mijn tegenvraag of je bereid was om met 1/24 deel van de opbrengst genoegen te nemen :).
 
Je kunt zoeken tot het gras in je voortuin paars is, maar je gaat niks vinden. Access kent de Excel opmaak namelijk niet, en wat je ook doet: je zult de tijden altijd terug moeten brengen naar echte getallen. Door ze dus met 24 te vermenigvuldigen. Als je dat met VBA denkt te moeten doen, dan mag dat uiteraard, maar bepaald nodig is dat niet. Gewerkte Uren:([EindTijd] - [BeginTijd]) * 24. Zo'n moeilijke formule is dat niet :).
Werk je ook met nachturen, en is de begintijd in dat geval groter dan de eindtijd, dan moet je de formule uitbouwen:
Code:
Gewerkte Uren: ([Eindtijd]+Abs([BeginTijd]>[Eindtijd]))-[BeginTijd]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan