• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veldwaarde uit andere plek halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Ik weet zeker dat deze vraag wel eens bhandeld is want ik ben er zelf mee bezig geweest maar kan het echt niet meer vinden daarom stel ik de vraag nogmaals met de hoop dat ik geholpen kan worden.

het is eigenlijk heel simpel
ik heb in kolom A een 30 aantal waarden staan
als ik nu in kolom B1 een nummer invoer 1 t/m 30 wil ik in kolom C1 de waarde zien die uit kolom A gehaald wordt corrensponderend met 1 t/m 30

Sorrie mensen voor het ongemak, maar ik moet nu de waarden handmatig invoeren en wil daar vanaf. ik wil gewoon een nummerieke waarde invoeren in 1 veld en dat dan in het veld er achter de correcte waarde opgeschreven wordt.

Misschien bestaat de mogelijkheid ook om de waarde uit een ander tabblad te halen, als iemand dat weet hoe dat gelijk gedaan moet worden ben ik helemaal uit de brand.

NOGMAALS sorrie mensen maar kan het echt niet meer vinden.

Zoiets misschien ?

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ja perfect eigenlijk.

Hoe heb je dat nu weer gedaan, als je me het kan uitleggen perfect, dan kan ik het zelf ook gebruiken.

maar bestaat de mogelijkheid dat ik bijvoorbeeld de waarde die ik zelf in moet voeren B1, in het hoofblad in moet voeren en dat ik de validatie C1 ook in het hoofdblad te zien krijg zonder dat ik die gehele lijst in mijn hoofdblad, te zien krijg. kan hem wel verbergen maar lijkt me niet zo verschikkelijk slim

1.Kijk in de helpfunctie eens bij Vert.Zoeken
2. Zet je lijst dan op een ander blad

Mvg

Rudi

Bijlagen

ja gelukt heb even geprobeerde de formule te analizeren en het is me gelukt. lukte eerst niet want ik deed puntcomma, in plaats van dubbele punt
ik gebruik nu de formule =vert.zoeken(e3;waarden!$a$6:$b$35;2;0)
en kan nu als ik in het hoofdveld in e3 een waarde invul, en misschien later verander dat in het formule veld wordt de waarde dan gelijk veranderd. perfect en bedankt

Oke alles gelukt ik heb zelfs een 2e =vert.zoeken aangemaakt waar de waarden in een andere tabel staan in hetzelfde tabblad waar alle waarden al in staan.

Maar nu een hele rare vraag
als ik de waarde 0 ook wil gebruiken hoe kan ik dat dan doen
ik heb dus veld a1 in mijn hoofdblad waar ik de waarde zelf in moet voeren(kiezend uit 1 t/m 30) hij haalt de waarden uit het andere tabblad. zo gezegd zo gedaan dat lukt.
maar wat als ik nu niets invoer in a1 dan is het veld leeg.
de waarden worden ingevuld in b1. en als a1 niet ingevuld is moet in b1 ook niets komen

.
nu heb ik de lijst verlengt zodat de 0 waarden er ook in te vinden is.
dus als ik op a1 niets invul dan komt er in b1 (0) te staan. hoe kan ik dus als de waarde 0 opgeschreven wordt uit de tabel er voor zorgen dat er ook niets in b1 komt te staan

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E3;waarden!$A$6:$B$35;2;0));0;VERT.ZOEKEN(E3;waarden!$A$6:$B$35;2;0))

Joske

Ik heb een mooie gevonden en die was nog makkelijk ook
toen ik de vraag net verstuurd had, kwam het in eens bij me op
ik werk ook met persoonlijke opmaak. dus heb ik gezegt als de waarde 0 is dat ik de opmaak van de waarde gewoon een witte tekst is, dus is die niet te lezen. al ga ik wel die bovenste ook eens proberen, want die persoonlijke opmaak is wel een oplossing maar niet de echte GOEDE. al WERKT DIE WEL

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E3;waarden!$A$6:$B$35;2;0));"";VERT.ZOEKEN(E3;waarden!$A$6:$B$35;2;0))

Aanpassing in de formule "" ipv 0

Joske

De kortere versie (geen tweemaal Vert.Zoeken)
Code:
=ALS(LENGTE($E$3)=0;"";VERT.ZOEKEN(E3;waarden!$A$6:$B$35;2;0))

Mvg

Rudi

Rudi,

Klopt, zo haal je de blanco's eruit, maar blijven alsnog de ontbrekende waarden voor een foutmelding zorgen.
Alhoewel ik moet toegeven dat de vraagsteller alleen de blanco's had gevraagd.

Joske :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan