Veldwaarde verversen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik toch nog even. De formulieren zijn niet meer multi-user na de aanpassing van de gegevensbron.
Ik merk dat de gekoppelde excelltabel eerst geopend moet zijn door een gebruiker voor hij in het formulier kan dat als gegevensbron de query met de kmstand heeft. De excellfile is gedeeld, dus daar kan het niet aan liggen. Als iemand eerst Acess opent, is de excelfile helemaal niet meer te openen.
Zie ik iets over het hoofd in Access of zit dat in Excell?
 
Access en Excel gaan niet overdreven jofel om met elkaar. D.w.z. dat vanuit Access naar Excel met koppelingen nog wel wil gaan, maar andersom is problematischer. Je zou kunnen overwegen om bij het laden van de db een tabelmaak query uit te voeren die een tabel maakt van het excel bestand. Dan heb je die verder niet meer nodig (behalve natuurlijk om de tabel te genereren).
 
Dat is de moeite van het proberen waard.Gaan we maar eens mee aan de slag.
Ik merk nu ook dat op twee formulieren, die ik al had staan, de invoer niet meer mogelijk is. Ik heb daar ook de recordbron naar de query aangepast. Leek me de goede keuze. Maar nu geen invoer meer.Wat zie ik nu weer over het hoofd??
 
Als de query niet updateable is, dan is het formulier dat ook niet. Zonder de query is er dus weinig van te zeggen.
 
Waar zie ik of de query updateable is? kan ik dat achteraf aanpassen en zo ja hoe?
 
Nee, dat kun je niet ergens achteraf aanpassen. D.w.z: als de query is opgebouwd uit de juiste velden is hij aanpasbaar. Gebruik je verkeerde (sleutel)velden, dan niet. Dus in die zin is hij wèl aan te passen. Maar heb je bijvoorbeeld een query met een formule, dan gaat dat niet op. Die is dan niet aan te passen. Vandaar mijn verzoek om de query, want dan zien we dat snel genoeg.
En jij kunt het zien als de knop <Nieuw record> actief is of niet.
 
Ik heb de gegevens uit de query in een plaatje gezet. Ik hoop dat je het zo bedoelt.
Een nieuw record aanmaken kan inderdaad niet. Aanpassen echter ook niet. Wel op het startformulier en dat vind ik dan wel vreemd.

Schermafbeelding 2013-03-30 om 20.56.44.jpg
 
Waarom niet de code hier geplakt? Nu kan ik er nog steeds niet veel mee.
 
Ik vrees dat ik niet begrijp wat je bedoelt. Je ziet dat ik nog steeds een beginner ben met Access. Wat is de code en hoe kom ik aan de code?
 
Van de code heb je net een afbeelding gemaakt. Lijkt mij dat je dan ook kan selecteren, kopieëren en plakken :)
 
Komtie dan. Is nogal wat tekst.

SELECT [KM standen 2013].F3, BASISTABEL.TELLER, BASISTABEL.Kenteken, BASISTABEL.[Categorie kort], BASISTABEL.Categorie, BASISTABEL.[contract Lease Plan], BASISTABEL.[Pin onderdeel], BASISTABEL.chassisnummer, BASISTABEL.Kleur, BASISTABEL.[kenteken tvv], BASISTABEL.Brandstof, BASISTABEL.[wijkteam/afdeling], BASISTABEL.[district/onderdeel], BASISTABEL.[AVLS nr], BASISTABEL.Aanmaakdatum, BASISTABEL.[ingebruikname datum], BASISTABEL.wagenparknr, BASISTABEL.[AUTO OP/INBOUW], BASISTABEL.merk, BASISTABEL.type, BASISTABEL.dealer, BASISTABEL.[Datum vrijw], BASISTABEL.prijs, BASISTABEL.[prijs inc/excl bpm], BASISTABEL.bpm, BASISTABEL.[prijs excl bpm], BASISTABEL.[op/inbouw EB], BASISTABEL.[bedrag eb], BASISTABEL.[externbedrijf 1], BASISTABEL.[bedrag 1], BASISTABEL.[externbedrijf 2], BASISTABEL.[bedrag 2], BASISTABEL.[opm op/inbouw eigen beheer], BASISTABEL.[onderdeel/district oud], BASISTABEL.[wijkteam/afd oud], BASISTABEL.[contractnr VWPFS], BASISTABEL.[jaar kilometrage], BASISTABEL.[looptijd in maanden], BASISTABEL.[kostenplaats oud], BASISTABEL.[kostenplaats nieuw], BASISTABEL.begrotingsjaar, BASISTABEL.[bestel/verpl nummer], BASISTABEL.Afgehandeld, BASISTABEL.[Datum besteld], BASISTABEL.Kilometerstand, BASISTABEL.[BCA veiling], BASISTABEL.[Deel 1+2 ea], BASISTABEL.[Export noodzaak], BASISTABEL.[Opm beeind formulier], BASISTABEL.[Datum deel 1], BASISTABEL.Bouwjaar, BASISTABEL.[Aangemeld Transacties], BASISTABEL.[fiscale waarde], BASISTABEL.[fiscale bijtelling], BASISTABEL.[Naam gebruiker (privé)], BASISTABEL.ordernummer, BASISTABEL.Beheertype, BASISTABEL.Status, BASISTABEL.[Afvoer volgens LP], BASISTABEL.[Basis termijn], BASISTABEL.[Lease termijn], BASISTABEL.[KM per jaar], BASISTABEL.Tenaamstelling, BASISTABEL.Inzet, BASISTABEL.[Uitv onopv], BASISTABEL.[Komnummer PON], BASISTABEL.[Lease ex btw], BASISTABEL.[Voorschot brst], BASISTABEL.[Maandbedrag ex btw], BASISTABEL.[(Op)vallend], BASISTABEL.[District MN], BASISTABEL.Basisteam, BASISTABEL.[Locatie basisteam], BASISTABEL.[Bst contact], BASISTABEL.[Bst functie], BASISTABEL.[Bst vervanging], BASISTABEL.[Bst te vervangen vrtg], BASISTABEL.[Bst vorig contractnr], BASISTABEL.[Bst AVLS], BASISTABEL.[Bst RO garantie], BASISTABEL.[Bst leverende dealer], BASISTABEL.[Bst tankpas Texaco], BASISTABEL.[Bst tankpas MTC], BASISTABEL.[Bst tankpas premium], BASISTABEL.[Bst datum], BASISTABEL.[Bst opdrachtgever], BASISTABEL.[Bst Ingangsdatum], BASISTABEL.[Bst BPM aanvragen], BASISTABEL.[Bst HSB aanvragen], BASISTABEL.[Bst Privégebruik], BASISTABEL.[Bst bijzonderheden], BASISTABEL.[Bst Plaats dealer], BASISTABEL.[Bst Contact dealer], BASISTABEL.[Bst Motor LAPV], BASISTABEL.[Bst Motor comm pakket], BASISTABEL.[Bst Merk motor VDD], BASISTABEL.[Bst Motor type], BASISTABEL.[Bst Motor navi systeem], BASISTABEL.[Bst Motor banden], BASISTABEL.[Bst Motor type band], BASISTABEL.[Bst Opties en accessoires], BASISTABEL.[Bst Contactpersoon], BASISTABEL.[KM stand start], BASISTABEL.[Marge auto], BASISTABEL.Leverancier, BASISTABEL.[Overnamebedrag inclusief btw/BPM], BASISTABEL.[Bst Corresp Adres], BASISTABEL.[Bst Corresp PC Plaats], BASISTABEL.[Bst Tanklimiet]
FROM BASISTABEL LEFT JOIN [KM standen 2013] ON BASISTABEL.Kenteken = [KM standen 2013].F1;
 
Je kunt deze variant eens proberen:
Code:
SELECT [KM standen 2013].F3, TELLER, Kenteken, [Categorie kort], Categorie, [contract Lease Plan], [Pin onderdeel], chassisnummer, Kleur, [kenteken tvv], Brandstof, 
[wijkteam/afdeling], [district/onderdeel], [AVLS nr], Aanmaakdatum, [ingebruikname datum], wagenparknr, [AUTO OP/INBOUW], merk, type, dealer, [Datum vrijw], prijs, 
[prijs inc/excl bpm], bpm, [prijs excl bpm], [op/inbouw EB], [bedrag eb], [externbedrijf 1], [bedrag 1], [externbedrijf 2], [bedrag 2], [opm op/inbouw eigen beheer], 
[onderdeel/district oud], [wijkteam/afd oud], [contractnr VWPFS], [jaar kilometrage], [looptijd in maanden], [kostenplaats oud], [kostenplaats nieuw], begrotingsjaar, 
[bestel/verpl nummer], Afgehandeld, [Datum besteld], Kilometerstand, [BCA veiling], [Deel 1+2 ea], [Export noodzaak], [Opm beeind formulier], [Datum deel 1], Bouwjaar, 
[Aangemeld Transacties], [fiscale waarde], [fiscale bijtelling], [Naam gebruiker (privé)], ordernummer, Beheertype, Status, [Afvoer volgens LP], [Basis termijn], [Lease termijn], 
[KM per jaar], Tenaamstelling, Inzet, [Uitv onopv], [Komnummer PON], [Lease ex btw], [Voorschot brst], [Maandbedrag ex btw], [(Op)vallend], [District MN], Basisteam, 
[Locatie basisteam], [Bst contact], [Bst functie], [Bst vervanging], [Bst te vervangen vrtg], [Bst vorig contractnr], [Bst AVLS], [Bst RO garantie], [Bst leverende dealer], 
[Bst tankpas Texaco], [Bst tankpas MTC], [Bst tankpas premium], [Bst datum], [Bst opdrachtgever], [Bst Ingangsdatum], [Bst BPM aanvragen], [Bst HSB aanvragen], [Bst Privégebruik], 
[Bst bijzonderheden], [Bst Plaats dealer], [Bst Contact dealer], [Bst Motor LAPV], [Bst Motor comm pakket], [Bst Merk motor VDD], [Bst Motor type], [Bst Motor navi systeem], 
[Bst Motor banden], [Bst Motor type band], [Bst Opties en accessoires], [Bst Contactpersoon], [KM stand start], [Marge auto], Leverancier, [Overnamebedrag inclusief btw/BPM], 
[Bst Corresp Adres], [Bst Corresp PC Plaats], [Bst Tanklimiet]
FROM BASISTABEL, [KM standen 2013]
Where [Kenteken] = [KM standen 2013].F1 OR [Kenteken] Is Null;
 
Laatst bewerkt:
Michel,

ik heb de tabellen maar weer hersteld, zoals ze waren. Zonder de km stand er bij. Het wordt me langzamerhand te onoverzichtelijk.
Weet jij iemand, misschien jij zelf, die voor mij, tegen betaling, in 2 of 3 uur de laatste zaakjes weet op te lossen. veel hoeft er niet te gebeuren, maar via dit forum vind ik het iets te lastig. Hoe blij ik ook ben met je support. Laat dat duidelijk zijn.
Ik zoek dus eenmalig wat professionele hulp bij mij op locatie.
 
Woerden is wel te doen vanuit Rotterdam. Stuur maar een PB, dan kunnen we buiten het forum om kijken of er iets te regelen is.
 
Michel, ik kan niet reageren op je bericht.
Kan ik hier mijn telefoonnummer plaatsen misschien?
mail kan ook: mcboot@mac.com
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan