vele probleempjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jimstekker

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hallo allemaal,

Kzal maar by het begin beginnen aangezien ik niet meer weet wat ik moet doen.

Het begon allemaal toen ik een online spel ''League of Legends'' aan het spelen was.
Het ging allemaal prima totdat ik een foutmelding kreeg over dat mijn Nvidea videokaart nieuwe drivers nodig had om het spel te kunnen spelen.
Dus ik de drivers downloaden via de site van Nvidea.

Na een tydje begon het beeld van het spel vast te lopen en eindigde in een bevroren computer. Na het opnieuw opstarten van de computer werd het beeldscherm even zwart en werd weer normaal en kreeg de foutmelding dat ''nvlddmkm.sys'' niet goed werkte en hersteld was.
Telkens als ik het spel speelde of een video afspeelde op internet liep de computer in no time vast ik heb geprobeerd om systeemherstel te doen maar dat maakte nietveel uit.
Een vriend vertelde me datk is moest proberen om de computer naar de fabriekswaarde terug te zetten dus heb dat gedaan.

Nadat de installatie klaar was en de computer op begon te starten bleef mijn beeldscherm zwart en weer normaal worden een keer of 10 totdat deze vastliep en ik een blauw scherm kreeg. Kheb de computer in veilige modus gedaan en met apparaatbeheer de Nvidea video kaart uitgezet.
Nu doet de computer het weer maar het beeld is lang niet zo scherp.

Ik heb via een andere computer drivers gedownload voor draadloze usb voor internet en kan hierdoor op internet. Maar als ik iets download dan doet ie wel maar als ie klaar is en vraagt om uit te voeren dan klik ik op ''uitvoeren'' en gebeurt er nix.

Ook staat er rechtsonderin by dat netwerktekentje een rood kruis erdoorheen met alsk myn muis erophoud de tekst:
''verbindingsstatus: onbekend / toegang geweigerd''
Ik dacht misschien heeft het iets met administrator rechten te maken dus ik naar configuratiescherm > gebruikersaccounts
maar als ik daar dan op byvoorbeeld ''gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen'' druk dan lijkt het alsof ie het raam wil openen op de taakbalk maar gaat gelyk weer weg.

Ook als ik nu naar de computer eigendschappen ga staat er by processor en RAM niet beschikbaar dit was eerst niet het geval.

Ik weet nog datk een Nvidea GT230 videokaart had.

Code:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/12/2011, 21:23:43
       Machine name: PC_VAN_JIM
   Operating System: Windows Vista� Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)
           Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: n/a
       System Model: n/a
               BIOS: n/a
          Processor: n.v.t. (4 CPUs)
             Memory: 8190MB RAM
          Page File: 1428MB used, 15003MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
     DxDiag Version: 6.00.6001.18000 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
      Display Tab 1: No problems found.
        Sound Tab 1: No problems found.
        Sound Tab 2: No problems found.
        Sound Tab 3: No problems found.
          Input Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D:    0/4 (retail)
DirectDraw:  0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay:  0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow:  0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
        Card name: 
     Manufacturer: 
        Chip type: 
         DAC type: 
       Device Key: Enum\
   Display Memory: n/a
 Dedicated Memory: n/a
    Shared Memory: n/a
     Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (1Hz)
          Monitor: 
      Driver Name: 
   Driver Version:  ()
      DDI Version: unknown
Driver Attributes: Final Retail
 Driver Date/Size: , 0 bytes
      WHQL Logo'd: n/a
  WHQL Date Stamp: n/a
Device Identifier: {D7B70EE0-4340-11CF-E025-7137AFC2CB35}
        Vendor ID: 0x0000
        Device ID: 0x0000
        SubSys ID: 0x00000000
      Revision ID: 0x0000
      Revision ID: 0x0000
      Video Accel: 
 Deinterlace Caps: n/a
     DDraw Status: Not Available
       D3D Status: Not Available
       AGP Status: Not Available
kheb een dxdiag gedaan hopelijk kan iemand mij helpen :]

Grtjes Jim,

P.S Ik weet niet helemaal in welk topic ik dit moest zetten als ie verkeert staat myn exscuses hiervoor.

Laatst bewerkt door een moderator:
En hier is er nog 1 voor je :), goed:

Even lezen. Moment.

M.a.w. ik edit dit bericht zo als ik klaar ben met lezen.

Het begon allemaal toen ik een online spel ''League of Legends'' aan het spelen was.
Het ging allemaal prima totdat ik een foutmelding kreeg over dat mijn Nvidea videokaart nieuwe drivers nodig had om het spel te kunnen spelen.
Dus ik de drivers downloaden via de site van Nvidea.

Ik weet niet hoe je de nieuwe drivers geinstalleerd hebt, maar ik denk dat je het hier al de fout in gegaan bent. Probeer deze volgorde te onthouden:

1. Driver downloaden van de nvidia website;
2. Huidige driver deinstalleren
-Dit doe je door gewoon naar Configuratiescherm te gaan, daarna naar Programma's en onderdelen, vanuit daar deinstalleer je de driver
3. Herstart de computer, en start op in Veilige modus
4. Installeer de nieuwe driver, en herstart nogmaals de computer
5. Klaar!

Na het opnieuw opstarten van de computer werd het beeldscherm even zwart en werd weer normaal en kreeg de foutmelding dat ''nvlddmkm.sys'' niet goed werkte en hersteld was.
Telkens als ik het spel speelde of een video afspeelde op internet liep de computer in no time vast ik heb geprobeerd om systeemherstel te doen maar dat maakte nietveel uit.

Systeem herstel naar wanneer? Ruim voordat je ook maar een (mislukte) poging deed om de driver te updaten?

Een vriend vertelde me datk is moest proberen om de computer naar de fabrieksinstellingen terug te zetten dus heb dat gedaan.

Nadat de installatie klaar was en de computer op begon te starten bleef mijn beeldscherm zwart en weer normaal worden een keer of 10 totdat deze vastliep en ik een blauw scherm kreeg. Kheb de computer in veilige modus gedaan en met apparaatbeheer de Nvidea video kaart uitgezet.

Als in, opstarten met ALT + F2, END, of wat voor toetscombo er gebruikt moest worden om een 'hidden' restore-setup te activeren? Of heb je een random Windows gedownload, en gehoopt dat het zou werken?

Nu doet de computer het weer maar het beeld is lang niet zo scherp.

Dat komt omdat de kaart nu minimaal gebruikt word, omdat je die hebt uitgeschakeld.

Ik heb via een andere computer drivers gedownload voor draadloze usb voor internet en kan hierdoor op internet. Maar als ik iets download dan doet ie wel maar als ie klaar is en vraagt om uit te voeren dan klik ik op ''uitvoeren'' en gebeurt er nix.

Ook staat er rechtsonderin by dat netwerktekentje een rood kruis erdoorheen met alsk myn muis erophoud de tekst:
''verbindingsstatus: onbekend / toegang geweigerd''
Ik dacht misschien heeft het iets met administrator rechten te maken dus ik naar configuratiescherm > gebruikersaccounts
maar als ik daar dan op byvoorbeeld ''gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen'' druk dan lijkt het alsof ie het raam wil openen op de taakbalk maar gaat gelyk weer weg.

Ook als ik nu naar de computer eigendschappen ga staat er by processor en RAM niet beschikbaar dit was eerst niet het geval.

Hier begin ik een beetje van de fronsen. Want zodra jij een complete herstel doet naar de allereerste setup die gestart is zodra je de PC voor het eerst aanzet, dan word het gewoon gehersteld, als in, alles zou prima moeten werken.

Dit zou 2 dingen kunnen betekenen. De Hidden backup partitie is geinfecteerd (geweest) met een virus, en heeft tijdens de herstel-installatie een paar bugjes geplant, of je hebt een hardware-matige probleem. (Ik vermoed een hardware matig probleem om eerlijk te zijn)

Laatst bewerkt:
Super bedankt voor de snelle reactie.

1.Ik zie dat ik die driver verkeerd heb geinstalleerd ik zal u methode aanhouden :]

2.De Systeemherstel deed ik naar voordat ik het spel had geinstalleerd (dagen voordat ik de fout begon te krygen).

3.Fabrieksvoorwaarden hebk teruggezet met Alt inhouden en herhaaldelijk op F10 drukken. Dat vond ik op de site van packard bell.

4.Ik kon de kaart eerst weer inschakelen maar nu zie ik em nietmeer in apparaatbeheer.
alleen de VGA zie ik nog.

5.Myn exscuses dat ik u een beetje laat fronzen, ik dacht dus ook dat het zou helpen maar helaas. Ik ben geen expert met computers ik heb door de jaren heen wat dingen geleert en probeer hier ook maar van te leren :P

Ik snap niet precies wat je bedoelt met ''een hardwarematig probleem'' kan ik daar iets tegen doen? :s
Ik zal teneerste de nvidea drivers met een andere pc downloaden en op u methode instaleren.

Kan je de videokaart eens verwijderen via apparaat beheer, dan afsluiten en opnieuw opstarten... In normale modus als het kan

moet ik dan eerst die drivers downloaden? :s
of eerst videokaart verwijderen en opnieuw opstarten?

Kan je de videokaart eens verwijderen via apparaat beheer, dan afsluiten en opnieuw opstarten... In normale modus als het kan

Zie nu al een probleem in je reactie: TS zegt voor jou reactie, dat de kaart niet gezien word in Apparaat beheer.

Goed, zoals je zelf al zei, download de driver, en start de computer op in Veilige modus (aangezien er nu geen driver geinstalleerd is, enkel de Windows driver, en die kan je negeren). Installeer dan de driver, en kijk wat er gebeurd. Kan zijn dat je de melding krijgt dat er geen compatible hardware is gevonden, in dat geval, druk de videokaart in een andere computer (Deinstalleer eerst de video-driver die daar op geinstalleerd is), en installeer de videokaart zoals ik eerder beschreef. Kijk dan wat die computer er mee doet. (Nota: Doe dit alleen wanneer je er zeker van bent dat de voeding de videokaart aan kan).

Ben de drivers aan het downloaden duurt 10 min.
Zal de driver daarna gelyk installeren volgens uw volgorde en methode.

EDIT: Als ik bij programma's en onderdelen ''NVIDIA Drivers'' probeer te verwijderen krijg ik de foutmelding '' U bent niet gemachtigd om NVIDIA Drivers te verwijderen. Neem contact op met de systeembeheerder''
Watnu? :s
Ook als ik probeer Nero te verwijderen (trialversie die er standaard op zat) kryg ik een foutmelding dat ik geen toegang kan krygen tot de windows installer omdat die mogelijk onjuist is geinstalleerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
''probleempjes'' super bedankt voor het snelle reageren en advies ik sprak net een vriend die er wat meer verstand van heeft dan ik en die zou er even naar kyken morgen ik zal posten of/hoe ie gefixed is.

Een goede nachtrust gewenst groetjes Jim,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan