Vele problemen door elkaar heen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

joranpoort

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ik heb mijn account speciaal voor dit probleem aangemaakt. Ik hoop dat het niet voor niks is!

Op mijn computer probeerde ik Mac OSX te installeren, hiervoor moest je een klein deel van de schijfruimte vrij maken voor de installatie d.m.v. Disk Management. Ik heb toen de partitie als actief geselecteerd en ik startte de computer opnieuw op met de Mac OSX installatie CD maar toen kreeg ik: BOOTMGR is missing Press Ctrl + alt + del to restart. Hij bleef dat probleem maar geven... Ik las op verschillende internetsites dat je gewoon de installatie DVD van Windows 7 erin moet doen en dan gewoon opstarten, maar mijn computer geeft dan aan: Cannot boot from CD, code: 5. Daarna probeerde ik deze oplossing maar die mocht ook niet baten. Daarna probeerde ik deze oplossing alleen toen kreeg ik: Disk boot failure, insert system disk.

Ik ben ten einde raad en voor mij part mag heel de computer worden opgeruimd (er zijn geen belangrijke documenten) zolang die het maar weer doet, hopelijk kan iemand mij helpen!

Groetjes,
Joran

heb ik ook al gedaan, maar als ik alleen cd doe dan zegt die van die boot failure en alleen harddrive zegt hij bootmgr is missing...

Laatst bewerkt door een moderator:
heb ik ook allemaal gedaan...

ja, zoals ik in de 2de link liet zien heb ik er 2, en de 2de is dus bootable maar de eerste is sowieso bootable (heb er windows 7 2 keer mee geinstalleerd)

Download Hiren's boot cd.
Brand een image en boot hiervan.
Poets je HDD schoon, en probeer opnieuw vanaf je 7 dvd te booten en installeren.

@coenraad @bertus bedankt voor jullie hulp! Ik ga morgen gelijk proberen Hiren's boot cd te branden en te booten. @coenraad, jij zegt hiren's boot cd maar is Ultimate boot cd ook een goede? want die heb ik al gebrand, scheelt weer een cd'tje :P, ik ga nu weg, fijne avond nog!

Ultimate is ook aan te raden.
Ikzelf krijg zeer veel voor elkaar met Hiren's, daarom beveel ik hem aan, maar met Ultimate gaat het ook lukken:)

Uit dit hele verhaal krijg ik het idee dat de DVD-speler kapot is. Een hiren's boot cd gaat dan ook niet helpen, maar je kunt wel evt. een hiren's boot usb-stick maken. Let wel op: De inhoud van de usb-stick gaat helemaal leeg.
Zie hier. Let heel goed op welke schijf er geformatteerd wordt in het proces, dus klap het klap-menu even op om te zien welke schijf overeenkomt met de opslagcapaciteit van de usb-stick. Hetzelfde geldt voor het installeren van grub, ook daar het klap-menu even openen om te zien welke schijf overeenkomt met de capaciteit van de usb-stick.
Gaat om de volgende stappen:
formating_usb_flash_drive.png

en
grub4dos_steps.png

Succes,

Tijs.

Ultimate is ook aan te raden.
Ikzelf krijg zeer veel voor elkaar met Hiren's, daarom beveel ik hem aan, maar met Ultimate gaat het ook lukken:)

@coenraad, op de ultimate boot cd staan vele programma's, welke raad je me aan??

groetjes, Joran

Parted Magic

Hallo,

Ik heb via Ultimate Boot cd PartedMagic gestart, nu ging ik kijken bij file manager en zag ik gewoon bootmgr staan en heel de map van windows 7, dit is erg frustrerend omdat ik bij het opstarten krijg: BOOTMGR is missing, weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik gewoon op kan starten??

Groetjes,
Joran

De juiste partitie opstartbaar/actief maken. Normaal gesproken is dat de eerste partitie op de harddisk. Je hebt namelijk eerder (zie je eerste posting) de nieuw aangemaakte partitie voor OSX als opstartbaar/actief ingesteld.

Een goede tip: Als je niet goed weet waar je aan begint je vingers niet aan partitonering branden en ook niet wagen aan 'ongebruikelijke' constructies als OSX naast Windows 7.

Tijs.

De juiste partitie opstartbaar/actief maken. Normaal gesproken is dat de eerste partitie op de harddisk. Je hebt namelijk eerder (zie je eerste posting) de nieuw aangemaakte partitie voor OSX als opstartbaar/actief ingesteld.

Een goede tip: Als je niet goed weet waar je aan begint je vingers niet aan partitonering branden en ook niet wagen aan 'ongebruikelijke' constructies als OSX naast Windows 7.

Tijs.

oke, ik zal het proberen, moet je gewoon naar mijn files gaan ofzo en dan actief maken?? (ik ben maar 14, ik weet (nog) niet zo heel veel van computers :P)

en die tip, bedankt, alleen ik had best veel op google rondgekeken enz. maar ik heb niet nagedacht over wat de gevolgen zouden zijn... :'(

Je kunt dat gewoon in PartedMagic instellen: Rechtsklikken op de juiste partitie en aangeven dat dat de opstart-/actieve partitie moet zijn.

Tijs.

Je kunt dat gewoon in PartedMagic instellen: Rechtsklikken op de juiste partitie en aangeven dat dat de opstart-/actieve partitie moet zijn.

Tijs.

beste Tijs,

ik heb het geprobeerd en nu kan ik kiezen tussen 2 windows 7 os...

maar bij allebei komt de foutmelding 0xc000000f en bij info staat:
The boot selection failed because a required device is inaccessible.

wat moet ik nu doen??
mijn computer draaide origineel op windows vista, misschien kan ik die cd nog terugvinden en hem daarmee booten maar ik denk dat je dan ook cannot boot from cd code 5 krijgt (als windows wel een cd gaf)

Als ik google op: 0xc000000f The boot selection failed because a required device is inaccessible.

dan vind ik de volgende (zinvolle) verklaringen:
- (Vanwege de partitie-veranderingen die je hebt doorgevoerd) is niet meer duidelijk hoe Windows moet worden gestart. Een schijfcontrole vanaf de herstelopties van een Windows 7 DVD zou moeten helpen.
- [Probleem met USB opslagapparaten (memory-sticks etc.) die ook als schijf gezien kunnen worden. Start de pc op zónder memory-sticks, externe harddisks etc. aangesloten.]
- Verkeerde volgorde van harde opstartschijven in de BIOS, maar daarvoor moet je 2 harde schijven in je pc hebben, maar daar meldt je niets over en bovendien heb je in de BIOS (zover ik gelezen heb) niets veranderd voor dat OSX project.
- Deze link

Lijkt me een goed idee om voor de genoemde tips:
a. Een werkende échte Windows 7 installatie-DVD te lenen van iemand voor reparatie-doeleinden.
b. Wellicht een pc-kenner de werkzaamheden voor je te laten doen, want 14 jaar is wel erg jong voor de instructies.

Tijs.

Hoi,

ik had net effe een "slim" idee, misschien kan ik windows 7 vanaf een usb stick installeren? Daar zag ik een keer een filmpje van op Youtube, zou dat kunnen of is dat gewoon onzin??

Gr.
joran

a. Een werkende échte Windows 7 installatie-DVD te lenen van iemand voor reparatie-doeleinden.

maar het is zo dat je maar 3 computers (en soms maar 1) kan voorzien van windows 7 met die DVD, maar als je alleen repair doet dan maakt het niks uit ofzo??

groetjes,
joran

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan