Vele problemen na format

Status
Niet open voor verdere reacties.

038soldier

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo,

Gister heb ik me pc ge-upgrade en alles werd gelijk herkend etc..
O.a. Samsung 1TB, 9800gtx+ + 4GB ram en Samsung T220.

Alles ging perfect en had alleen een probleem met HDTV, want als ik dat instelde kreeg ik b.v. geen beeld af en toe met opstarten in windows.

Heb de nieuwe schijf (1000GB) snel geformatteerd, en daar bestanden die ik wilde bewaren heengekopieërd en daarna de gehele 250GB schijf geformatteerd, en daar vervolgens Windows XP op geinstalleerd. Heb nu dus twee schijven die geen partities bevatten.

Maar goed. Hier komt het.
Na de setup werkte alles perfect, los van HDTV (ook al stel ik 720P in met ~ 1650 x 1080).
Op een gegeven moment installeerde ik de patch voor Fallout 3 en (weet niet zeker of het nou daar door komt).
Heb ook de Mhz van 333 naar 400 trachten te zetten en me beeld bevroor en heb opnieuw opgestart via de knop en in Windows gekomen, was de snelheid ongewijzigd. Me geheugen heeft een snelheid van 800Mhz per module. Sindsien heb ik veel problemen bij elkaar.
- duurt het erg lang voordat aplicaties opstarten, als ze dat uberhaubt doen. Dit geldt voor bv. Counterstrike Source en Fruity Loops. Mediaplayer start wel supersnel op.
Als ik eindelijk in CSS zit, na 3 minuten en connect tot een server, staat er dat mijn map anders is dan die van de server.
- als ik op de inbox van hotmail klikte, kwam er een melding dat er een nieuwe versie etc was oid. en moest verversen en whatever en dat hielp niet en kreeg steeds weer die melding. Dit is nu ineens verdwenen.
- de klik van me muis doet het ineens niet (dit was niet direct na installatie van die patch, maar na een aantal keren opstarten erna) nu is de standaard klik, een knopje aan de zijkant van me muis. Zowel de linker- als de rechtermuisknop werkt niet. Ook niet na het installeren van de Microsoft software. Zonder voldeed ook altijd prima.
- Net deed ik de cd van de muis erin (Microsoft), en eerst werd de cd van het toetsenbord herkend. Die zat er daarvoor in. (Logitech). Nu wordt de juiste cd wel herkend, maar de 2 basisknoppen werken niet.
Dus de Microsoft cd zat er in, maar de computer opende de Logitech cd, die er daarvoor inzat. Had alles afgerond en weggeklikt, voodat ik de cd wisselde.
- Altijd de melding dat bewrkingen moeten worden afgerond, whatever, en moet opnieuw opstarten om dit te voltooien. Dit blijft terugkomen, ook al start je 100 keer opnieuw op.
-de headliners bij Firefox zijn ineens weg en de navigatieknoppen (terug, vooruit) werken niet.

Dit zijn dan een aantal dingen en is nu een probleem

Heb zojuist een officiele licentie van NOD32 aangeschaft en heb geen virussen volgens de smart scan.
Heb buiten dit alles om, standaard software op de pc en third party applicaties, die behoren bij mijn videokaart, moederbord en beeldscherm. Denk aan Asus Probe en Magic Tune Prenium (beeldschermsoftware)

Nu vraag ik mij, hoe kan dit toch allemaal?
Heb de schijf van windows geheel geformatteerd, niet snel, en alle partities verwijderd om zo één over te houden en daar staat Windows op.
Het zijn allemaal vage problemen en ik weet me god niet waar het vandaan komt.
Heb vroeger pc's gehad die vol zaten met spyware en gedoe en zelfs toen werkte alles.
Wel met de nodige moeite, etc.. maar je snapt vast hoe ik dat bedoel.

Wat ik me kan bedenken ?
* Patch van Fallout 3 maakt je systeem een wandelende bom (erg onstabiel)
* 1000GB HD snel geformatteerd en daardoor gelijk gebruiksklaar. Nu heb ik fouten?
Met opstarten wordt de controle uitgevoerd en ook daarna, heb ik hetzelfde gezeur.
* Ik heb met Asus Suite, de Mhz van 333Mhz na 400Mhz gezet (er stond ook multiplier 8 x. en 333 * 8 = 2,66, dus dit is voor me cpu) en de pc moest opnieuw opstarten. Had een bevroren beeld en heb met de knop de pc herstart. Daarna in Windows gekeken en de cpu-snelheid was ongewijzigd, evenals bij Asus Suite.
Heb 800Mhz ram, dus vandaar dat ik dat wou testen. De problemen waren voor deze actie dus ook al aan de gang, maar heb het idee dat sindstoen de applicaties pas echt langzaam op gingen starten.
* Door het grote volume duurt het lang voor iets geopend kan worden? Dit was dus niet zo eerst, maarja..

Na het formatteren startte alles dus snel op en werkte alles naar behoren.

Weet iemand hoe dit kan komen, want het gebruiksgemak is gedaald naar het nulpunt :(
Hulp is heel erg welkom.

Misschien dat ik me post zo even een stuk overzichtelijker neerzet.

Schrijffouten voorbehouden en excuses als het één en ander dubbel overkomt of niet netjes is geschreven. Ben al een dag bezig en problemen komen mijn inziens vooral door de extra schijf.

Laatst bewerkt:
Heb je na de her-installatie wel eerst opnieuw de chipset drivers van je moederbord geinstalleerd?

Ja, heb echt alles waarvoor software bijgevoegd was, geinstalleerd.
Ook third party aplicaties die niet noodzakelijk zijn, zoals Asus Probe en Asus Suite.
Heb verder ook de standaard drivers voor de videokaart geinstalleerd en vervolgens daaroverheen, de laatste Nvidia drivers van de website.

Laatst bewerkt:
Mja, die zijn geinstalleerd. Deze zijn bijgevoegd aan de Asus software en daarbij wordt oa de chipset geinstalleerd. De toevoeging over de videokaart drivers was om aan te geven dat deze ook up-to-date zijn.
Hoe kan ik eventueel checken of de chipset drivers geinstalleerd zijn?

Wat ik vergeten was te melden, de headlines bij Firefox zijn ineens verdwenen en de knoppen vooruit en terug werken niet. Dit was gister nog in orde.

Nu heb ik ineens weer headlines en werkt Firefox wel naar behoren.

Heb zojuist de muisdrivers ongedaan gemaakt en vervolgens de muis aangesloten. De knoppen werken nog steeds niet. Staat wel goed ingesteld.

Laatst bewerkt:
Ga nu een systeemherstel laten doen. Dit is een punt waar ik net geformatteerd had en de Asus moederbord aansturingen heb geinstalleerd, en dus geheel clean verder.
Zal laten weten of alles dan weer naar behoren werkt.

EDIT: Systeempunt kan niet gewijzigd worden, omdat er niets is gewijzigd. Terwijl er in de kalender nog een later herstelpunt staat aangegeven met meerde installaties van programma's.

Dat wordt helaas formatteren.

Zou alsnog graag horen hoe dit tot stand kan komen, want ik had een geheel schone schijf en heb alle stuurprogramma's via de bijbehorende cd-roms geinstalleerd.
Daarnaast eventueel ge-update.
Alles werkt ook naar behoren, volgens apparaatbeheer.

Kunnen alle problemen komen, omdat ik me nieuwe schijf niet geformatteerd heb?
Heb alleen snel formatteren gedaan en dan duurt nog niet eens 1 miliseconde en kon toen de schijf gebruiken. Geen fouten met het schrijven van bestanden, maar goed.

Laatst bewerkt:
Windows geformatteerd en heb tot op heden geen foutmeldingen.
Mag een slotje op.

Bedankt voor de moeite verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan