Venster-eigenschappen veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodojo

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Hallo,

Ik vroeg me eigenlijk af, kun je met een programmatje, de titel, of iets anders in een venster kunt veranderen(bijvoorbeeld als ik 'zeg' dat de titel van een browser "browser" moet zijn i.p.v. "TITEL - Windows Internet Explorer" ofzo, of dat ik de achtergrond van een site zwart kan laten maken ofzo(ik bedoel niet hacken ofzo, maar dat het alleen op MIJN computer zo wordt veranderd)).
Zo ja, hoe kun je dat doen (ik neem aan de je de handle moet weten ofzo van het venster)?
Alvast bedankt.

Hallo,

Ik vroeg me eigenlijk af, kun je met een programmatje, de titel, of iets anders in een venster kunt veranderen(bijvoorbeeld als ik 'zeg' dat de titel van een browser "browser" moet zijn i.p.v. "TITEL - Windows Internet Explorer" ofzo, of dat ik de achtergrond van een site zwart kan laten maken ofzo(ik bedoel niet hacken ofzo, maar dat het alleen op MIJN computer zo wordt veranderd)).
Zo ja, hoe kun je dat doen (ik neem aan de je de handle moet weten ofzo van het venster)?
Alvast bedankt.

euhm, ja dit is natuurlijk mogelijk

je kan eht best de desbetreffende API's hooken, daar is hacken voor nodig.

De titel van de site die je bezoekt wijzigen, is zo niet in 1-2-3 automatisch te doen denk ik..
Achtergrondkleuren enkel bij jou wijzigen kan echter in de meeste browsers wel, door middel van een custom stylesheet.
Jij maakt dan een css-file aan en vraagt je browser om die te gebruiken in plaats van diegene op de website zelf.

De titel van de site die je bezoekt wijzigen, is zo niet in 1-2-3 automatisch te doen denk ik..
Achtergrondkleuren enkel bij jou wijzigen kan echter in de meeste browsers wel, door middel van een custom stylesheet.
Jij maakt dan een css-file aan en vraagt je browser om die te gebruiken in plaats van diegene op de website zelf.

Dat hangt ervanaf, wat bedoel je precies emt titel?

Dat boven in firefox staat, bijvoorbeeld: Helpmij.nl Forum - Reageer op vraag - Mozilla Firefox?

Wil je dat veranderen? Ik denk dat je dan misschien het best SetConsoleTitel() moet hooken, maar dat kan je het best in ASM doen via bijvoorbeld Cheat engine... en dan zoeken, maar je kan beter iets ervaren zijn daarin voor dit soort dingen...

Ik weet het niet zeker van de API

Dat boven in firefox staat, bijvoorbeeld: Helpmij.nl Forum - Reageer op vraag - Mozilla Firefox?
Bedankt voor de reacties, dit bedoel ik inderdaad.

Maar hoe kun je de handle(ik neem aan dat je dat ervoor moet weten?) opvragen van een venster?

dit hangt ervan af hoe je het doet, je kan een .dll injecten of met een .exe de HWND van internet explorere krijgen.

voorbeeld

Code:
HWND console = GetConsoleWindow();

dit is van een console

Ik heb gevonden dat je ook met SetWindowText(); een titel van een venster kon veranderen. Ik had gelezen dat er twee parameters in moesten, in de eerste de handle en in de tweede iets anders...
Dit had ik gevonden:
Code:
BOOL SetWindowText(
  __in  HWND hWnd,
  __in  LPCTSTR lpString
);
Stel dat de handle hWnd(zoals in het voorbeeld) is, wat moet er dan in de tweede parameter komen te staan?
Code:
SetWindowText(hWnd, );

je kan findwindow() gebruiken voor de handle

en de 2e is een string, dus hoe je de tiel wilt noemen

SetWindowText(HwnD , "im ta nib")

Zoiets dacht ik al. Hij doet het :thumb:

Maar als handle van programma1 'hwnd' is, en ik heb nog een ander programma, programma2, waarvan de handle 'hWnd' is, en ik probeer programma1 te compilen, dan lukt dat niet want dan vind de compiler hWnd niet:
programma1:
Code:
SetWindowText(hWnd , "TEST");

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie het toch doet? Met dat FindWindow(); ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan