Venster openen op gewenste grootte in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
5.200
Beste mensen,
IK wil het venster van Word in een bepaalde grootte openen. Het venster in maximale grootte openen is geen probleem, maar ik wil dat niet. Als ik het venster op de gewenste grootte sleep dan start Word de volgende keer op met een heel klein venster. M.a.w. houdt Word die instelling niet vast. Wie weet daar een oplossing voor?

Office versie is 2016 onder Windows 10.
 
Hier exact dezelfde software en geen probleem.
Wat ik misschien anders doe dan jij, is de wijze waarop ik het venster op de gewenste grootte breng.

Ik open Word, 't wordt dan geopend in een volledig venster.
Vervolgens klik ik één keer op het vierkantje direct links van het 'afsluit' kruisje rechtsboven.
Het venster wordt dan naar een standaard kleiner formaat gebracht.
Ik vermoed dat wat ik vervolgens doe, mogelijk afwijkt van jouw handelswijze? :

Vervolgens sleep ik niet aan een punt het venster naar een andere grootte, maar klik ik achtereenvolgens op de bovenrand van het venster en versleep ik het venster naar een andere grootte. ("hoger" of "lager")
Daarna klik ik links of rechts op één van de verticale lijnen van het venster en maak ik het venster breder of smaller.

Tot slot sluit ik af middels het kruisje rechtsboven.
Een volgende keer dat ik Word open, opent het venster zich in de laatst door mij gekozen grootte.

Aanvulling : jouw probleem moet toch ergens anders zitten, want als ik de 'simpele' verander methode gebruik, m.a.w. slechts aan één van de hoekpunten het venster vergroot of verklein, ook dan onthoudt Word de grootte en wordt het bij een volgende opstart op de laatste ingestelde grootte geopend.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik dezelfde methode als jij gast0225,
Zojuist nog even aan het vogelen geweest, maar zonder het gewenste resultaat.
Het probleem zou heel goed ergens anders kunnen liggen. De grote vraag is: waar?

Bedankt voor je reactie.
 
Misschien is het 'wijs' om in programma's en onderdelen van het configscherm even naar het Office pakketje te gaan, te klikken en te kiezen voor de 'online' reparatiemethode? Office wordt dan met behoud van al je bestanden, even naar de standaard instellingen gebracht, als ware het een nieuwe installatie. (Maar dat weet jij denk ik ook?) Mogelijk dat er in je huidige Officeconfiguratie ergens een bitje linksom of rechtsom is gevallen, dat door de online reparatie weer netjes rechtovereind komt te staan?
 
Je kunt natuurlijk altijd de grootte bij het starten instellen met een macro. Krijg je iets als (simpel voorbeeldje):
Code:
Private Sub Document_New()
    With Application
        .Height = 700
        .Width = 1200
        .Left = 50
        .Top = 50
    End With
End Sub
 
@gast0225,
Ik gebruik office 365 en heb dat onlangs nog weer geïnstalleerd. Dus vermoed ik dat daar geen onregelmatigheden inzit.
Bedankt voor je reactie.

@Michel,
De macro werkt en ik ben van het getob af. Heb het wel een beetje aangepast.
Bedankt hoor.

Off topic:
Leuk om weer van je te horen.
 
Ik vind het probleem dat je hebt best wel interessant en daarom ben ik nog even wat gaan rondneuzen. Het is idd. handig om het e.e.a. met een macro te ondervangen, maar da's toch een bypass alsof je bij waterlekkage een bakje onder de lekkage plaatst, maar niet de lekkage oplost.

- Ik heb tijdens het rondneuzen een tekstje gelezen waarin o.a. een link werd gelegd tussen Word en Outlook. Ik vond de beschrijving daar wat vaag, maar die probleemhouder opende Outlook altijd in een venster en toen hij Outlook gemaximaliseerd liet openen was hij het vensterprobleem in Word ook kwijt.
 
Dat gaat kennelijk niet altijd op, want ik open Outlook altijd gemaximaliseerd. Toch werkt dat bij mij niet door op Word.
 
OK, het lekbakje vangt tot nu toe alle vocht op en loopt niet over :D
 
Voor de jongere kijkers onder ons is het wellicht nuttig om de door jou aangepaste macro ook nog even te laten zien :).
 
Niks bijzonders hoor. Alleen de hoogte en de breedte aangepast.
 
Ik heb 1 pc met Windows 10 en 1 laptop, maar daar draait Linux op.
Het probleem doet zich voor in Office 2016. Daarvoor is het nooit een probleem geweest om vensters op de gewenste grootte in te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan