venster start geminimaliseerd op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabinef74

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Ik heb gezocht tussen de al bestaande items, maar hij staat er nog niet tussen.
Als ik op een link op een website klik, krijg ik een geminimaliseerd venster in beeld. Als ik deze open, wordt de webpagina, NIET geladen.

Dit heb ik al geprobeerd:
In de regel is dit een geslaagde methode: Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

En dat werkt niet.
Ik ben Spywarevrij (Spysweeper, AdAware en Spybot).
Wie helpt me, want het is knap lastig.

Geplaatst door sabinef74
Bedankt, maar die kan ik dus niet openen...

Kopieer en plak de gegeven link naar de adresbalk (deze even leegmaken) middels rechtsklik en kies snelkoppeling kopieren, zo moet het wel lukken.

Mogelijk is dit aan hand, ook dus openen met kopieren/plakken zoals beschreven: http://support.microsoft.com/?kbid=281679

Daar staat deze oplossing o.a.
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Als echt niks wil lukken is een Hijack this log plaatsen misschien toch een optie ondanks je antispyprogjes: info en wáár te plaatsen > http://helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=176460

Laatst bewerkt:
Als je alles hebt uitgevoerd qua gegeven oplossingen, ook in de links, moet ik je verder het antwoord schuldig blijven...:confused: Mogelijk iemand anders?

Misschien toch spyware/virus? Windows Update wil niet meer, Spybot is opeens corrupt. En Live Update van Symantec heeft ook kuren...

Ik ben alweer wat verder. Het Live Update probleem van Norton is opgelost door het bestand oleaut32.dll te vervangen.
Nu start een venster (na klikken op een link) nog steeds geminimaliseerd op maar als ik maximaliseer, wordt hij wel geladen!
De internet explorer starten vanaf icoon op bureaublad gaat overigens wel maximaal.

Misschien kan je nog een keer die tip in je 1e post uitvoeren, mogelijk lukt het nu wel. :)

Wauw, het is gelukt!
Bedankt Gezina! En natuurlijk bedank ik mijzelf ook van harte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan