venster -uitvoeren als...-

• Onderwerp starter Onderwerp starter vinke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vinke

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Ik heb het volgende probleem. Ik heb op mijn computer, naast een beheerder account, meerdere account`s met minder rechten.
Elke keer als ik zo`n account opstart komt het venster -uitvoeren als... - te voorschijn.
Dit venster verschijnt als ik op een niet-beheerder account probeer om een programma te installeren. Je kunt dan dit programma dan toch installeren als je over het wachtwoord van de beheerder account beschikt. Erg handig op zich. Het probleem is dat ik helemaal niets wil installeren en ook niet zou weten wat er geïnstalleerd zou moeten worden. Ik ben al maanden aan het proberen of ik het besturingssysteem kan overtuigen dat ik echt niets wil installeren, Tot nu toe zonder resultaat.
Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat het geen stiekem programma is dat probeert mijn computer in te palmen voor duistere doeleinden maar toch wil ik van dit irritante verschijnen van dit venster af zien te komen,
Omdat ik het niet meer weet roep ik hulp in van de goedwillende lezer met meer verstand van dit soort onhebbelijkheden van de computer.
Kortom hoe kom ik van dit steeds verschijnen van dit venster af.
Voor de duidelijkheid heb ik een schermafdruk van het venster bijgevoegd
Frans

Je pc ziet steeds nieuw hardware ofsow en wild die instaleren. Misschein moet je dat maar een keer doen. Gewoon op instaleren drukken en als het niet lukt hem je ook geen last meer van dat venster,

Maar als je nou precies effe aangeeft wat wild ie instaleren, sinds wanneer doet hij dit ,
Deed ie het daarvoor ook, en wat heb je nieuw er na bijgegooid. Geeft ie foutmeldingen als je pc opstart voor windows zoals kan sata 2 blabla niet vinden ofiets.

Graag iets specifieker !!!

Sander,
bedankt voor je reactie,
Ik kan niet specifieker zijn als ik al geweest ben, ik weet niet welk programma erom vraagt geïnstalleerd te worden ik heb het probleem al maanden en heb ook geprobeerd het te installeren maar er gebeurt gewoon niks als ik dat doe.
De rest van het systeem functioneert gewoon en ik krijg geen foutmeldingen , alleen dat vervloekte venster verschijnt steeds als ik een -niet beheerder-account opstart.
Ik heb in het verleden verschillende programma`s die ik geïnstalleerd had verwijderd in de hoop dat ik zo erachter zou komen welk programma steeds om installatie vraagt, maar zonder resultaat
Ik had een spamfilter programma geïnstalleerd die ik ervan verdacht maar die bleek het ook niet te zijn
en zo nog een aantal recentelijk geïnstalleerde programma`s.
maar als jij een manier weet om erachter te komen welk programma steeds vraagt om installatie dan ben ik hopelijk dicht bij de oplossing ,voorlopig weet ik niet hoe ik erachter kom.
Maar ik wil wel graag van dit irritante verschijnsel af.
Suggesties?

Laatst bewerkt:
JE moet de C: schrijf volledig toegankelijk maken voor de andere gebruikers. Heb dit ook is gehad zodra je een word document bijv opent dan instaleerd hij eerst word opnieuw elke keer als je de pc gereboot heb.Zet de C schrijf alleen op read dan voor de andere gebruikers

JE moet de C: schrijf volledig toegankelijk maken voor de andere gebruikers. Heb dit ook is gehad zodra je een word document bijv opent dan instaleerd hij eerst word opnieuw elke keer als je de pc gereboot heb.Zet de C schrijf alleen op read dan voor de andere gebruikers

Ik heb het zonet even uitgeprobeerd.
als ik de andere accounts ook beheerdersrechten geef komt het venster inderdaad niet maar als ik ze daarna weer beperkte rechten geef is het venstertje weer terug.
en ik wil ze niet allemaal beheerders rechten geven.
Heb je nog een suggestie hoe ik het opgeloste krijg met beperkte rechten voor de subaccounts?

Je ken toch via beveiliging van de c de share uitdelen en voer je alle share handmatig in . Dat ze op de C: schrijf alleen read hebben dat ze daar niks kunnen aanpassen.
Die doe je handmatig aanpassden per pc
En de gebruikers maak jezelf met rechten in de active directory

Oke Sander,
Je hebt gelijk zo kan ik het inderdaad regelen, en zo ben ik wel van dat venster af, maar het blijft mij ergeren dat ik niet kan achterhalen waarom en waardoor dat venster steeds tevoorschijn komt,
Maar in elk geval bedankt voor je tip. Ik laat het hier maar bij en zal het item afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan