venster van volumeregeling kwijt!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasing

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Hallo
Als ik het venster van de volumeregeling wil openen verdwijnt het links naast het bureaublad ra ra wat is dat, ik kan het ook niet verplaatsen!!!

Je bedoelt dit venster?

VolumeA.jpg

Links naast het bureaublad: dus het verdwijnt van je scherm?

Ik bedoel inderdaad het bovenafgebeelde venster
Heb precies gedaan zoals je hebt beschreven.
helpt niet .........helaas.
Als ik rechtsonder op 't icoontje van volume klik
komt bovengenoemd venster niet tevoorschijn,
wel komt er links (naast START) in de taakbalk
het vakje "volumeregeling" te staan,
klik ik hierop dan zie ik 't vakje naar links
van 't bureaublad zweven...........
ra ra hoe kan dit.

Dat is een klein wonder...:eek: Serieus, ik weet geen pasklare oplossing, wel een paar tips.

Rechtsklik met de muis op Start, dan Eigenschappen, dan Tabblad Taakbalk, zet een vinkje voor Taakbalk vergrendelen. (Tenzij het er al stond.)

Niet opgelost?
Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten, haal het vinkje weg voor de regel: Pictogram voor het volume in het systeemvak plaatsen. Sluit alle venster af, hestart de PC. Ga weer terug naar die regel en zet het vinkje terug. Voor de volledigheid: herstart de PC (op deze manier hoop ik het in het register te herstellen.)

Nog niet opgelost? Ga met de muis op het luidspreker-icoontje staan en klik rechts. Klik op: Eigenschappen voor audio aanpassen. Kijk of het vinkje er nog staat. Terug naar het icoontje in systeemvak van taakbalk, klik rechts met muis, klik op: Volumeregeling openen. Hoe is het nu?

Als laatste: Configuratiescherm > Hardware > Apparaatbeheer. Klik op het + naast Besturing voor geluid, video en spelletjes. (Geen rood uitroepteken of geel vraagteken?)

Zoek in het rijtje je geluidsapparaat op. Dubbelklik en kies voor Stuurprogramma's en dan Stuurprogramma bijwerken. (Motivering: wegvliegend volumevenster heel misschien signaal dat stuurprogramma niet helemaal "lekker" meer is.) Als je een CD-Rom met audio-drivers hebt, hou die dan bij de hand. Indien aangegeven: herstart PC. Nu opgelost?

Alle opties geprobeerd
Helaas............lukt niet
Is het mogeljijk dat ik dit gedeelte vanaf de Windows XP CD
kan herstellen???

Nog een poging, inderdaad met de Setup CD van Windows XP. Leg hem in de la van je CD-Rom-drive. Ga naar Start > Uitvoeren en type in het venster: sfc /scannow (let op de spatie tussen c en /). Druk op OK. Er komt nu een voortgangsvenster op je scherm. Het kan even duren. Doel: de systeembestanden van Windows XP worden teruggezet.

Laatst bewerkt:
Gedaan zoals omschreven
Helaas..............niet opgelost!!!

ga naar start --> configuratiescherm --> dubbelklik op het iccontje voor "geluid en audio appratuur" --> ga naar het tabje "volume" --> zet een vinkje bij "pictogram voor het volume in het systeemvak plaatsen" --> druk op ok.

Dit zou je probleem moeten oplossen, is dit niet zo, download dan de meest recente drivers voor je geluidskaart.

Misschien is de C:\Windows\System32\Sndvol32.exe beschadigt :confused: of weg, dit is namelijk het process dat start als je de volumeregeling wil openen..

Download eens de sndvol32.exe van onderstaande pagina en plaats hem terug of vervang de bestaande in de system32 map..
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1006808&postcount=5

Registreer ook de configuratiescherm koppeling opnieuw via Uitvoeren..

type;
regsvr32 Mmsys.cpl
enter....

Heb sndvol32.exe vervangen........helpt niet
Via uitvoeren regsvr32 Mmsys.cpl ingevoerd
Geeft ie dit als antwoord:
Mmsys.cpl is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden.
Mmsys.cpl is schijnbaar geen .DLL of .OCX-bestand.

rasing zei:
Via uitvoeren regsvr32 Mmsys.cpl ingevoerd
Geeft ie dit als antwoord:
Mmsys.cpl is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden.
Mmsys.cpl is schijnbaar geen .DLL of .OCX-bestand.

:o Hier zat ik fout en krijg de zelfde melding, had het niet eerst zelf geprobeerd maar er zijn cpl bestanden zoals appwiz.cpl die wel gekoppeleld zijn aal .dll's en wel moet registreren..
Mmsys.cpl dus niet :( ....

Mea culpa :love:

De laatste drivers gedownload en geinstalleerd.
Nog niet opgelost!!!

als je geluid het verder goed doet,

1) herstel punt gebruiken naar een datum dat je nog wel wist dat het werkte

2) windows opnieuw instaleren, tis in ieder geval een software fout.

Beste mededenkers
Ik heb vandaag Windows XP opnieuw geinstalleerd.
(Er zat een virus in het systeem)
Het probleem is nu opgelost
Hartelijk Dank voor jullie medewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan