Venster voor openen DVD etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Wanneer ik eerst een dvd of cd rom in de lade stopte kreeg ik altijd een venster waar ik deze wilde openen. Dit doet ie echter niet meer. Hoe krijg ik deze optie terug?

HET BLIJKT DUS DAT MIJN AUTORUN NIET MEER WERKT. HOE KAN DEZE TERUG GEZET WORDEN. VIND REG CLEANER VOOR MIJ TE RISKANT.

Laatst bewerkt:
Ga naar start, uitvoeren en typ regedit in en druk op OK. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Cdrom

Kijk in het rechtervenster of autorun deze waarde (1) heeft. Het kan zijn dat het bij jou waarde op (0) staat. Dan kun je dubbelklikken op autorun en de waarde veranderen naar (1) en opnieuw de pc starten

Zet die eens op 0 en dan opnieuw opstarten en daarna terug zetten.

Enig idee hoe het komt dat dat ineens verandert?

Een idee niet maar het gebeurt vaker.
Kan aan een stofdeeltje liggen in de cd.
Werkt de autorun wel in de verkenner?

Welke cd cd rom of dvd je er ook in stopt ik zie geen venster. Of autorun werkt? Geen idee zie het wel staan in de verkenner maar 0 werkt ook niet dus zet ik hem maar terug in 1

Ge moet hem terug op 1 zetten.
Als je in de verkenner naar de cd gaat dan zie je daar Autorun staan. Klik daar eens op.

Huh bij de verkenner van de cd zie ik echt geen autorun staan

Ik had mijn bericht aangepast maar blijkbaar niet goed verstuurd: sorry

Autorun zie je ook niet bij een lege cd.
Dat kan zie alleen bij een cd met een programma erop. Heb je er zo eentje dan probeer die eens.

Kijk ook eens bij msconfig bij uitvoeren naar services en kijk of daar ergens autorun bij staat?

Jij bedoelt trouwens met autorun dat venster? Nee ook bij een lege cd komt er geen scherm in beeld. Ook in services geen autorun te bekennen

Als je eens probeert met een cd met een programma erop? Wat doet die dan?

Ook niks heb Office Xp erin gestopt maar geen venster of wat dan ook te zien.

Dit wil zeggen dat je autorun van windows niet meer werkt.

Probeer eens met een systeemherstel van voor de feiten.

Hmm dat zou goed kunnen maar ik ga geen systeemherstel doen want dat is al een tijd geleden.

Dan heb ik verder geen suggesties meer alleen kan je je pc eens goed scannen met adaware en een virusscan en daarna eens met regclean en of ccleaner.

regclean misschien dit is natuurlijk wel ****.

Die sterretjes slaan nergens op, staat niks bijzonders maar goed het probleem is opgelost met het programmaatje AUTOFIX!

Nu doet ie het weer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan