• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Venstergrootte verandert steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het blijft vreemd, Senso, maar met de aangevinkte admin lukt het wel. Ik zal jouw register programma een keer gebruiken, kijken wat dat oplevert. Overigens is het een volledig legale Office 365 versie. (Echt voordelig via Licentie2go.)

@ VenA - bedankt voor het meedenken.

Ik waardeer het enorm dat jullie zoveel tijd stoppen om mensen met een probleem of vraag te helpen. Ik heb ook gekeken of er vragen zijn waar ik iets kan bijdragen, maar dat zijn de toch wat simpelere vragen waar al heel snel antwoorden en oplossingen voor worden aangedragen. Respect!

Goed weekend allemaal.

@ Senso

Glary loste het niet op; wel een mooi programmaatje,

@ Manamana
Bedankt; hier ga ik binnenkort een keer de tijd voor nemen.

De vraag is of je het onderstaande exact hebt uitgevoerd. Dus dat moet je doen bij het EXCEL.EXE bestand (toepassing) in jouw Office map waar dit bestand staat.

Overigens kun je alle snelkoppelingen, files van Office Excel openen met administratorrechten. Dan ga je naar de originele EXCEL.EXE (toepassing) en tabblad Compatibiliteit en onderaan staat Dit programma als Administrator uitvoeren Aanvinken en ook helemaal onderaan Instellingen voor alle gebruikers wijzigen ook onderaan aanvinken

Immers jij zegt als het als administrator wordt uitgevoerd gaat het goed. En volgens mij kan het niet anders, dat snelkoppelingen en files opstarten via deze EXCEL.EXE file en dan moet het in alle gevallen goed gaan.

Als je op dezelfde computer eens een nieuwe gebruiker aanmaakt en daarmee inlogt en vervolgens Excel opent, doet het probleem zich dan nog voor?

@ Senso

Vind ik dat tabblad als ik in Verkenner op Excel.exe ga staan en op de rechter muisknop druk? Ik zie het daar niet staan; wel 'Compatibliteitsproblemen oplossen' maar die actie brengt geen verbetering. Onder 'Eigenschappen' zie ik het tabblad ook niet. Nog graag een aanwijzing.

Thx

In W7 zie ik dit:

Zie muispijl en ook Instellingen voor alle gebruikers wijzigen

W7_Eigenschappen van Excel_Als administrator uitvoeren.jpg

Dan weet ik het niet meer. W10 kan ik niets controleren, want dat heb ik niet. Vreemd dat W10 blijkbaar 'Compatibiliteit' zoals in W7 niet kent, maar vraagt wel zoals jij in post 47 Compatibiliteitsproblemen op te lossen. Als daar dan die functie van Uitvoeren als administrator niet onder staat, dan houdt het op.

Uitvoeren als admin moet je meteen doen als je met de R-muis kijkt, niet doorgaan naar "eigenschappen" onderdaan. maar bovenaan "run as admin"...
Tis er dus nog steeds maar op een ander plekkie...

@route99
Volgens mij heb jij de topic niet goed gevolgd en/of begrepen. Het gaat erom onder alle omstandigheden een snelkoppeling/file of originele exe-bestand te openen met administrator rechten. Maar goed, dan moet je de berichten nog maar eens lezen. Mijn mening is en was dat als je de EXCEL.EXE (toepassing) standaard kunt laten openen met administratorrechten dan is dit ook het geval met snelkoppelingen en de files zelf, immers deze verwijzen naar EXCEL.EXE

Vond het ook al raar dat je in post 51 met die ene link kwam, want dat is al uit den treure behandeld.

Voorlopig behelp ik mij door Excel als Administrator te openen en vanuit dat werkblad andere werkbladen te openen. In de suggesties hierboven staat nog wel een aanwijzing die ik wil uitproberen. Mocht dat niet werken, dan zal ik het voorleggen aan Microsoft.

In ieder geval koppel ik het resultaat hier terug; het kan echter wel even duren.

Allemaal erg bedankt voor het meedenken. Echt super!!

Groet,
Bert

@route99]Vond het ook al raar dat je in post 51 met die ene link kwam, want dat is al uit den treure behandeld.
Zullen we dat aan de mods overlaten, ik vind het erg vervelend dat mijn goed bedoelde input zo negatief opgevat wordt.

https://www.helpmij.nl/forum/showth...ndert-steeds?p=6120859&viewfull=1#post6120859
W10 kan ik niets controleren, want dat heb ik niet.

Bij Windows 10 is alles net wat anders dan bij 7. De plaatjes die de TS presenteerde zijn correct voor Windows 10 exe bestanden. Die optie is bij een snelkoppeling ook niet direct aanwezig onder Windows 10, maar dan moet je eerst naar "geavanceerd".

Dus dit plaatje kennen we niet onder windows 10: en die is ook van de exe niet van de snelkoppeling....
attachment.php

Dit plaatje, wel van de snelkoppeling geeft de optie wel voor altijd openen als admin.
Dat is dus anders dan in Win 7 in zijn totale beeld geregeld.
attachment.php

excel.JPG

Laatst bewerkt:
Dat is niet negatief bedoeld. Ik geef alleen aan, dat ook wat jij nu in post 56 zo uitgebreid aangeeft, al duidelijk was of had moeten zijn. Er is dus op dit moment geen oplossing voor het probleem. Kwestie van omzeilen dan.

MS heeft het gewoon anders opgelost en daar moeten we in mee gaan, dat is imho iets anders dan "omzeilen", daarmee zou ontkent kunnen worden dat MS het anders oplost nu, wat wel het geval is. Dit is nu de standaard onder Win10, bij Win7 is het anders. Tis niet anders.

Laatst bewerkt:
GOED NIEUWS.

Voor mij gedaan:
Een herstelpunt van ongeveer een maand geleden teruggezet. Vervolgens de updates (Windows, Norton, Office) van daarna weer uitgevoerd. Gevolg: probleem weg!

Misschien voor jullie een desillusie dat het niet een complexere oplossing nodig had ;) Ik ben blij dat het is opgelost.

Nogmaals mijn dank voor al jullie hulp en ideeën.

Groet,
Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan