venstergrootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdielissen

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Geacht forum,

Op één of andere manier krijg ik vaak een erg klein windowsvenster te zien na het aanklikken van een link bijvoorbeeld.

Dit is tamelijk irritant. Het betreffende venster groter maken door aan één van de hoekpunten te trekken het alleen tijdens de sessie en wordt blijkbaar niet door windows onthouden.

In bijgaand voorbeeld kon ik zelfs het venstertje (circa 5x5cm) niet groter maken.

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen. Waarschijnlijk is het een simpele instelling -- maar ik kom er maar niet achter.

Gaarne uw hulp.

MVGroeten

Oja ik was het plaatje vergeten. Nu zit het er als het goed is bij.

Bijlagen

• venster.jpg
    venster.jpg
    5,5 KB · Weergaven: 41
Zo moet het wel lukken: Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Dat is een mogelijkheid (wist ik niet) Ik gebruik het proje IE MAximizer te downloaden van

IE Maximizer

Maximaliseert tevens alle Outlook Express vensters.

Kan al bijna niet meer zonder.

Suc6

Beste Gezien en Snarf54, bedankt voor jullie suggesties.
Jullie beide opties heb ik geprobeerd. Vwb de links op deze pagina ging het goed.

Maar het aanmeldingsformuliertje voor de nieuwsbrief op de volgende site blijft nog steeds te klein.

http://www.uwv.nl/overuwv/nieuws_en...werkgevers/emailberichten_voor_werkgevers.asp

Wellicht ligt het aan de website. Opvallend is ook dat het maximeervierkantje nonactief is.

Misschien hebben jullie nog wat andere suggesties.

MVGroeten
Frans

Ook bij mij normale grote en idd niet groter te maken maar zoals ik het zie hoeft dat ook niet.

Nog even wat aanvullende info. Tip Gezina leek te werken. Edoch na herstart internet explorer het zelfde probleem. Ga nu verder Gezina´s tips qua spyw. opvolgen, alhoewel ik dagelijk adware en spybot laat scannen en teatimer.exe van spybot altijd met succes draait om niet besmet te raken.
Zal effe duren. Ikmoet even uitzoeken hoe het zit met dat gehyjack.

groeten

Hijack Log: hier is ie dan

Gezina, hiero mij log. ik hoop dat jij hier wat aan kunt ontdekken.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 0:15:16, on 16-9-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar is een aparte sectie voor. Hier plaatsen: Klik ->Hijackthis Log's Druk daar op de knop "Plaats een vraag" en post je log. Experts helpen je vervolgens verder.

Leeg voor de zekerheid ook even de cache: in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen, klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen." sluit de schermpjes af met OK.

Laatst bewerkt:
Re: Hijack Log: hier is ie dan

Gezina en Snarf54,

Ik heb inmiddels de log op de juiste plaats geplaatst, hopend op een goede tip.
Bedankt voor jullie hulp.

MVGroeten

Gezina

heb je tip ex Ton Kleinkramer gelezen.
deze heb ik getracht toe te passen op Outlook.

vaak verzend ik een document vanuit Explorer door rechts te klikken en versturen naar email ontvanger.

dan opent oulook (2000) met een nieuwe bericht venster maar altijd heel klein.

Heb het door de punten beet te pakken vergroot, Ctrl ingdrukt en dan via besatand sluiten gekozen.

Dan wordt er gevraagd opslaan of niet kies ik ja (heb nog steeds ctrl vast),

Maar als ik dit nog een keer doe is het berichtvenster toch weer klein.

Nog ideeen ?

Mijn IE Maximer werkt wel met OE dus daar is het opgelost maar hier werk ik met Outlook 2000.

Groeten
Snarf

Geplaatst door gezina
Zo moet het wel lukken: Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)
Hoi Gezina.

Ik heb al vaker gezien dat je dit aanraadde.
Ik gebruik sinds kort dit tooltje.
Werkt perfect. Alle IE vensters openen gemaximaliseerd.
Je kan het ook gebruiken om Outlook Express vensters gemaximaliseerd te laten openen.
Misschien ook een idee.

Guus.

IE Maximizer

Hallo Gus/Gezina

deze had ik al aangegeven bij de 4e posting.
idd werkt heel goed maar niet met Outlook (wel express)
dus zoek ik nog een oplossing voor Outlook als ik vanuit de verkenner een email verstuur.

Ik snap werkelijk niet waarom Outlook niet reageert qua slepen naar de gewenste grootte (dan heb je dat verhaal van Ton K niet eens nodig) en dat zulks ook onthouden wordt, OE doet dat wel. Je zegt vanuit de Verkenner, dus als je mailt in Outlook zelf, lukt het dan wel?

Hoi Forummers,

Mijn hijacklog is inmiddels bekeken en ik heb inmiddels een paar dingen veranderd.
Ik moet zeggen dat het nu goed lijkt te gaan, zelfs zonder IEmaximer.

Mijn overbuurman heeft inmiddels ook op onverklaarbare wijze het zelfde euvel opgelopen.

Wij hebben beide een paar kids die erg graag msn´en, kazaa´en en van alles uitproberen.

Zou het dan toch door een of ander teodoen van buiten mijn computer komen?

Mijn vraag lijkt inmiddels opgelost. Dus ik zal dit dan ook maar inschakelen bij helpmij.

Wederom immens bedankt
:thumb:

Outlook niet max vanuit Verkenner

Lukt dus wel in Outlook zelf maar niet vanuit Verkenner.
Zelfde ook niet als je vanuit Adobe Reader een email aanmaakt dan krijg je dezelfde grootte als bij Verkenner.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan