ventilator blijft harder en harder gaan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

denbosse

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
heyz men eerste postje hier maar zeker niet de laatste mooi forum hier :thumb:

nu de vraag ik heb een ACER laptop aspire 9101 WLMi met intel pentium M 740

mijn ventilator blijft harder en harder gaan, dit bekeken van Hmonitor die geeft in begin dat ik rond de 52 ° zit en dan hoor je rond de 60° dat hij paar seconden beetje blaast en weer uitschakelt.. maar als ik tijd op de laptop zit blijft deze lichtje blazen en stees wat harder tot op X aantal % ( wel niet op volle kracht) en zo blijft hij rond de 43( gedurende 1u ofzo) °..? tot hij op een moment eens echt vollebak ff blaast en dan stopt hij.. en dan na tijdje gaat hij weer lichtjes aan en herbegint het..
deze zou de data sheet moeten zijn http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7S8

belangrijk om weten mss: ventilator is stof vrij en ook voel je dat hij koude lucht blaast.. tegenover als ik spel speel ofzo dan wordt het ook stuk warmer en geeft hij ook rond 62 grade aan wat redelijk normaal is toch. mijne zou 100° moeten aankunnen blijkbaar

heb al geprobeert met jullie speedfan te kijken maar deze merkt enkel mijn hdd op van 60 GB en die draait rond 32 °

kan iemand mij helpen :o

Laatst bewerkt:
vollebak ff blaast en dan stopt hij
Wie is "hij"? Stopt de ventilator omdat dan de processor voldoende afgekoeld is of stopt de PC er compleet mee/

Ron

de ventilator :rolleyes: excuses voor de verwaring

voor de rest loopt de pc op wieltjes start zeer snel op, prestaties tijdens werken op pc ook net zoals toen hij nieuw was.

Hoi,

Volgens mij is dit vrij normaal hoor, legt er ook nog een beetje op wat voor ondergrond je de laptop plaatst.

Modag

op mijn massief hout bureau en ligt dan nog eens hoger als normaal.. onder de 2 voetjes achteraan staan 2 apparte plastiek verhoogjes van een cm
geraak ik met men vinger makkelijk onder de pc achteraan.. zo koelt CPU ook beter afgaand op wat ik zie :)

Hoi,

Dat klopt dan zou hij beter moeten koelen en merk je verschil?

Modag

wel neen hij staat altijd zo hoger al vanaf ik de pc had gekocht.. toen las ik direct ook al dat laptops vaak oververhitte..

kan het volgende mss helpen van pc wizard
moet mijn CPU normaal niet naar lager snelheid gaan als ik niet vraag? of blijft hij op vollekracht zo lang dat hij aan de netstroom hangt

General Information :
Multiplier : 13x
Low/High Multiplier : 6x / 13x
Multiplier Locked : Yes
Marketing Frequency : 1733.42 MHz

Front Side Bus Information :
Bus Speed : 133 MHz
FSB Frequency : 532 MHz (QDR)

Initial Frequencies :
Frequency : 1733 MHz
Bus Speed : 133.34 MHz (QDR)
Multiplier : 13x