Ventilator gaat hard en PC wordt sloom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Hallo allemaal,

Na een lange tijd niet op dit forum te hebben gezeten ben ik toch weer tegen een probleempje aangelopen.

Ik heb een Medion Akoya P7300D, voor zover dat er iets toedoet, en de ventilator begint de laatste tijd enorm hard te draaien (dat neem ik aan aangezien hij meer lawaai maakt dan anders), tevens is mijn PC (enorm) langzaam geworden dan wat ik gewend ben.

Hoe kan ik dit oplossen, ik heb geen idee wat hier de oorzaak van is?
Hebben jullie nog handige software/tweaks die mijn pc weer snel maken? Ik heb niet zozeer veel dingen erop gezet enzo.

Groetjes,

Stefan :thumb:

Hoi,
allereerst zou ik de pc eens openmaken en kijken wat er zich zoal aan stof heeft verzameld.

Hoi,

Is de pc stof vrij? dat zou het harde draaien kunnen verklaren en met ccleaner kan je de pc opschonen

Dankjewel voor de reacties, heb gisteren mijn pc opengemaakt en er zat me wat stof in. Heb het verwijderd. Nog andere oplossingen? Anders ga ik hem nog een x openmaken en maak ik wel een foto.

Edit CCLeaner ook al gebruikt, geen resultaat, buiten wat minder GB's. Maar ik heb echt het gevoel dat hij stukken trager is.

Edit2 Is het normaal dat Processor gebruik op 100% staat (zie Taakbeheer, Tabje Prestaties, Links Processorgebruik?)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ook de koeler schoongemaakt van de processor neem tenminste aan dat het deze is die herrie maakt.heb je al naar de temp gekeken en staat de snelheid van de processor in de bios wel goed.

Heb het opgelost, teminste voorlopig.

Ik heb het programma AVG PC TuneUp gebruikt om te kijken naar mijn CPU, RAM, Schijf etc.

Bij CPU stond 99,9% fx_cacher
Geen idee wat het is maar goed, heb hem afgesloten en ineens is alles rustig, stil en snel!

Nu nog zorgen dat dat ding niet meer opstart.. mmh

Hoi,

dat is mooi , bij ccleaner kan je kijken of hij opstart en je kan hem ook uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan