Ventilator NVidia GForce Ti4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

IgniteIddo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
De ventilator op m'n NVidia GForce Ti4200 draait in het begin vrij rustig z'n rondjes, maar na een tijdje draait hij pas op volle toeren. Is dit normaal of moet ik de ventilator na laten kijken?
Hij is pas geleden schoongemaakt en gesmeerd.

Als er 3 draadjes(rood zwart en geel) aan de ventilator zitten, is dat normaal.
ls er maar 2 aanzittten(rood en zwart), dan zou ik m toch maar eens na laten kijken.

Gebeurt wel vaker met zulke kleine fannetjes. Ik zou zeggen: zolang je kaart het goed doet, lekker zo laten :)

Gebeurt wel vaker met zulke kleine fannetjes. Ik zou zeggen: zolang je kaart het goed doet, lekker zo laten

De kaart doet het prima, maar als straks ineens de ventilator er mee uitscheid ben je een stuk verder van huis natuurlijk.

Ach, dat valt wel mee.. Normaal gezien moet je kaart perfect overleven zonder fan. En moest dat niet zo zijn, zal ie pas na een aantal uur echt te warm worden.

Heb je een goeie airflow in je kast? Misschien kan je een casefan bij plaatsten die langs je videokaart blaast, om de afgegeven warmte omhoog te voeren?

Mijn kaart is juist stil, ook na een paar uur intensief gamen en hij geOC-ed.

Welke koeler heb je eigenlijk?
beetje nieuwsgierig, die met twee draadjes of die thermaltake

Geplaatst door blast
Welke koeler heb je eigenlijk?
beetje nieuwsgierig, die met twee draadjes of die thermaltake

Ik heb gewoon de cooler gehouden die er standaard op zit.

Ik heb een Asus GF4Ti4200 128mb Deluxe.

Ik heb de fan met twee draadjes: een rode en een zwarte, welke standaard op de kaart zit.
Maar ik heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag of het juist is dat een fan op een videokaart in het begin wat langzamer draait. :confused:

Geplaatst door IgniteIddo
Ik heb de fan met twee draadjes: een rode en een zwarte, welke standaard op de kaart zit.
Maar ik heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag of het juist is dat een fan op een videokaart in het begin wat langzamer draait. :confused:

Misschien wel. Als je zwaardere grafische applicaties gaat draaien, zoals de nieuwste games, dan lijkt et mij logisch dat de cooler sneller gaat draaien om de kaart zo koel mogelijk te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan