Ventilator problemen !!! HELP !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter ado
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ado

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Hoi allemaal,

Al een gedurende tijd heb ik problemen met mijn pc, Na een paar uur dat hij aan zit schakelt hij vanzelf uit. Hij start weer op nadat hij weer gekoeld is.
Ik heb onderzocht en het probleem ligt aan de ventilator, ik krijg een warme lucht uit de ventilator, k heb alles geprobeerd maar toch wil de warme lucht niet weg.
In de bios scherm heb ik gezien dat het temperatuur oploopt tot 75 graden.

Wat is hier de oorzaak van? en wat moet ikdoen om dit op te lossen?

Aub help me hiermee!! ik zit in een noodgeval! :(

Groetjes

Koeling van je processor wel stof vrij?

Ja alles is stofvrij,
bij pc's van lidl kan ik zelf niet in ventilator komen, het zit dicht geschroeft,

Euhm, De temperatuur problemen komen pas de laatste tijden voor, in de biosscherm staat er nu 79 graden

Processorkoeler moet je altijd bij kunnen, ik denk dat je over de voeding praat dat is wat anders.
Voor de processor koeler moet je de kast open halen anders zul je hem niet zien.

Jawel der zitten er 2 in..
1tje is de ventilator zelf en de ander is iets anders en die zit daaronder, dat is namelijk voor geluid te verminderen

Maar ik heb alles gedaan om de stof weg te halen, hoop dat het gelukt is alleen het is nog steeds 79 graden

Wat er onder zit is het koelblok dit moet goed schoon zijn, dus stof vrij.

Ja dat weetik, maar van de ventilator zelf komt de warme lucht,

en hoe kan ik de koelblok stof vrij maken?? waar moet ik het schoonmaken en hoe??

Schoon blazen wil wel eens helpen, als er nog een standaard koeler op zit zou je eens kunnen overwegen om een andere te monteren die beter koelt.
Het kan ook zijn dat je het de koeler met koel blok een moet demonteren om te kijk of er nog wel voldoende koelpasta tussen zit.
Warme lucht komt er altijd vrij bij de koeler.

Bij mn andere pc komt er wat koudere lucht naar buiten dan deze pc,
deze is nu 78 graden geworden..
ik zal eens de screenshot maken kan je het zien..

Bijlagen

• temp pc.JPG
    temp pc.JPG
    41,4 KB · Weergaven: 61
Een voeding komt altijd warme lucht uit, dit is van de kast en voeding zelf.
Zitten de inlaat "roostertjes" van de voeding mischien dicht?
Videokaart fan en koelblok vrij van stof?

Naar aanleiding van je Screenshot, weet je zeker dat Temp1(2e) je processor is en niet Temp1 die boven aan staat?

Laatst bewerkt:
Stof vrij maken met een stofzuiger,,is dat verstandig???
Dus volgens jullie zit er stof in..??

Stofzuiger kan wel bij de voeding maar absoluut niet bij je processor kun je de boel mee opblazen, er zijn speciale spuitbussen hiervoor verkrijgbaar met lucht.

crash zei:
Een voeding komt altijd warme lucht uit, dit is van de kast en voeding zelf.
Zitten de inlaat "roostertjes" van de voeding mischien dicht?
Videokaart fan en koelblok vrij van stof?

Naar aanleiding van je Screenshot, weet je zeker dat Temp1(2e) je processor is en niet Temp1 die boven aan staat?

Ja de 2e temp is mijn processor want namelijk in de bios scherm stond er ook eits van 75 a 76 graden..en de bvovenste 59 grade niet!!!!

Edit:
Trouwens bij de onderste koelblok ( bij mij staat er op die ding air tube ) dat zal wel de koelblok zijn, dies lekker koud, maar de bovenste ( zal wel de ventilator zijn) dies hartstikke warmmm..
?????:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je geen foto maken zodat we even kunnen zien hoe ales er uit ziet.

Misschien is een nieuwe processorkoeling aan te raden. Ik weet niet wat voor socket je hebt.

Je kan ook kijken of de koelingspasta wel goed erop zit. Het moet de hele processor beslaan.

Ramsten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan