Ventilator snelheden aanpassen op temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
hallo,

deze vraag gaat over een asus geforce 260GT videokaart (x2)

ik heb sinds kort windows vista home premium 64 bit geinstaleerd en alles werkte perfect met Asus Smartdoctor om de fan te regelen namate de temperatuur hoger werdt. maar nu heb ik dus ook gta IV op mijn computer staan wie niet overweg kan met Asus GamerOSD in vista (in XP waren er geen problemen) het spel laad dan heel langzaam en blijft geregeld hangen, dus heb ik dit programma moeten verwijderen waarna smartdoctor ook niet meer werkte iig hij sloeg de instellingen niet meer op zodat ik elke keer als ik de pc opnieuw opstarte alles weer opnieuw in moest stellen.

nu is mijn vraag dus is er een programma waar ik per temperatuur de fan op een bepaald % kan laten draaien? dus niet automatisch en fixed op 1 stand want dat werkt neit bij mij dan is het of een hele boel kabaal en steeds instellen na gebruik of hij wordt heel warm omdat de automatische sorftware niet goed is ingesteld.

bv.

40c - 40% (fan speed)
50c - 60%
60c - 80%
65c - 100%

de software die ik heb geprobeerd is:

-Ntune (maar 1 stand)
-Rivatuner(te ingewikkeld en geeft onjuiste temperaturen weer ipv de core temp geeft deze de ongevings temp aan)
-smartdoctor (werkt niet meer)
-EXPERtool (maar 1 stand)
-everest (deze heeft geen optie alleen weergave)

zou iemand mij kunnen helpen want ik zou heel graag weer GTA IV willen spelen met een gerust hart dat mijn videokaart niet oververhit wordt.

mvg,
Nighthunter

Laatst bewerkt:
dit is net zoals die andere programma's of automatisch of de heletijd aanpassen aan gebruik en niet zoals ik het met de %tages en graden wil overegens de fans reageren niet eens als ik ze lager zet met dit programma. bedankt voor je hulp maar dit is helaas niet het programma dat ik zoek

Misschien heb je je al afgevraagd waarom ene Pasja (ik dus) gereageerd had op je bericht terwijl toen je ging kijken naar mijn reactie, je geen bericht van mij kon lezen.
Dat kwam omdat ik het bericht onmiddellijk weer verwijderd had. Ik dacht namelijk dat je een tool zocht voor het "geheel" aan fans, maar toen zag ik direct na het posten in je onderwerpregel "videokaart" staan en zodoende had ik mijn bericht maar weer verwijderd.

Daar je tot nu toe nog steeds 'zoekende' bent naar een tool, toch maar gepost wat ik eerder had willen posten.

Je hebt een Asus plank dus de kans is zo goed als 100% dat in je bios dezelfde optie zit als bij de meeste Asusplanken:

je kan in je bios de (processor en overige) fans, niet zijnde de pci-e fan, regelen op drie standen:
1. laag
2. optimaal
3. performance

Je raadt zeker wel wanneer de fans het hardst gaan draaien.....................?

En ja, je zal bij een nieuwe opstart even moeten Del-len om de stand te veranderen. Mocht iemand anders geen werkende tool weten, is de bios inregel tool misschien van de slechtere tools één van de minst slechte?

Laatst bewerkt:
hallo,

bedankt voor je reactie, jah ik vind het inderdaad een beetje raar want in mijn mail stond dat je had gereageert dus ik dacht van waar is dat nu dan:P kon het nergens vinden.

verder weet ik best wel veel van computers af enzo en ook hoe mijn bios inelkaar zit en heb inderdaad den case van met qfan op optimaal staan dat heb ik altijd al gehad omdat anders het niet meer uit te houden is. verder heb ik de cpu fan wel altijd op volledig staan omdat deze op een bepaalde manier airflow langs het geheugen een loodst er zit namelijk een colermaster hyper op met 2x 120mm fans.

ik heb op mijn asus videoplankje dus een inmense fan erop ziteen die op de videokaart geplugt zit en er zijn nergens instellingen in de bios waar ik de voltage van de pcie kan aanpassen. als ik de fan op 100 procent zet dan is het net een opstartend vliegtuig vanuit een termenal :P en ik wil hem dus alleen maar zo aanhebben als het echt nodig is, maar ik moet me ook geen zorgen hoeven maken wanneer ik game dat ie de heletijd of op een telage stand staat of op een dezelfde stand. ik moet een programma hebben net zoals asus smartdoctor want ookal verander ik de .dll's zodat hij niet meer zoekt naar gamerOSD dan slaat hij nog de instellingen niet op zodat ik elke keer alles opnieuw moet instellen.

mvg,
Night

Je moet niet je PCI-e voltage aanpassen; dan wordt je videokaart onwijs onstabiel ;)

nee daar ga ik ook niet mee aan de slag ik bedoel ook de optie voor de fan voltage van de pcie slot :P

even om dit topic nog actief te houden, heeft iemand nog een ander programma dat ik kan gebruiken? het zou toch niet wezen dat Asus SmartDoctor het enige programma is dat deze optie heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan