Ventilator vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkZen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Hoi

Ik heb mn pc snachts wel eens aan staan om te downloaden etc.

Maar de laatste tijd wordt ik een beetje gek van de airflow die dr uit komt. Het is een beetje een zoemend geluid. Ik heb net geluisterd het is niet de ventilator die zoemt maar de airflow dus. Het is geen constant zoemend geluid het lijkt alsof het op en neer gaat.

Heeft de voeding van jullie dit ook?

Ik heb al geprobeerd de ventilator te vervangen voor een oude ventilator uit een AT voeding, maar dat lukte niet omdat de ventilator op de printplaat in de voeding vastgesoldeerd zit (dus zonder connector) :(

Ik durf zelf niet te solderen dus ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken. Zouden ze dit bij een PC-shop/electronicawinkel willen doen?

Ik neem aan dat je bedoelt dat de ventialtorkabel vastzit gesoldeerd? In dat gevan kan je toch het kabeltje doorknippen en via een kroonsteentje aan de andere ventilator vastmaken?

Bedankt voor je reactie Lekker Kwal, ik zal eens op internet gaan zoeken hoe dat allemaal moet en zal ik de ventilator vervangen.
Hartelijk bedankt

Je ventilator bestaat uit 2(soms 3) draden:
rood = 12 volt (+)
zwart = 0 volt (-)
geel = RPM teller
Je moet gewoon dezelfde kleuren aan elkaar solderen.
(ik wou ff een linkje naar een tread op GoT geven, maar volgens mij ligt de server dar plat...)

Hallo

De meest betrouwbare methode voor u = draadjes doorknippen en op de uiteinde pennetjes knijpen.

Deze dan d.m.v. een "suikertje" kroonsteentje met elkaar verbinden.

Indien je enkel de draadjes zo verbind , dus de naakte adertjes in het "suikertje" , dan is dit geen stevige/betrouwbare verbinding.(de aders kunnen/zullen beschadigd worden door schroefje)

Uiteraard is solderen en isoleren d.m.v. een stukje krimpkous ook een optie .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan