veranderde werkwijze mbt leesbevestiging

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marl1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Vroeger (in office 97) kon je als verstuurder aangeven dat je een leesbevestiging wilde ontvangen wanneer de ontvanger het bericht geopend had. De ontvanger hoefde daar niets aan te doen, dat ging vanzelf.
Als ik hogere versies van office de leesbevestiging aan zet, moet de ontvangende partij de vraag beantwoorden of hij/zij een leesbevestiging wil versturen. Weet iemand waarom dat veranderd is?

waarschijnlijk om iedereen de privacy te gunnen die hij/zij wilt hebben; ongevraagd iets versturen of zonder dat je het weet lijkt me daar ook een van

Ja, zou kunnen. Ik ken echter een heleboel mensen (managers, maar ook part-timers) die het een handige functie vonden en het nu node missen!

nou ja, dat kan je altijd nog inschakelen dat je emailprogje automatisch leesbevestigingen verstuurd
alles is mogelijk!

Feit blijft dat je er van uit mag gaan dat hogere versies van software meer mogelijkheden bieden en niet minder. Dat geldt dan met name voor de verzendende partij.
Er is hier m.i. sprake van functionaliteitsverlies voor de verzendende partij.

Nog even terugkomend op privacy:
Waarom is het 'not done' om te kunnen zien of iemand jouw bericht heeft gelezen? Zeker als je aan part-time werkende mensen mailt, is het alleen maar handig! Waarom wordt er vaak zo achterdochtig over gedaan? Voelen de mensen zich gecontroleerd? En waarom dan?
Ik snap dat niet, hoor.

tsja, daar heb je een punt, ik denk dat 'men' in het algemeen steeds meer wilt kunnen controleren en traceren, mocht een programma iets doen zonder dat daarvoor toestemming is dan is er sprake van een ongecontroleerde beweging; en die zijn steeds meer ongewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan