Veranderen ingevoerde data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siebolt

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
Hallo,

In een adressenbestand zijn de postcodes als volgt ingevoerd: 1234 AA. Ik wil dit voor alle ingevoerde postcodes in één keer veranderen in 1234AA.
Hoe moet ik dit doen?
(Dit is nodig om deze Tabel te vergelijken met een andere Tabel waar de postcode dus zijn ingevoerd als 1234AA)
Bij voorbaat dank voor de moeite.

Als je wilt vergelijken zou ik een query op de tabel zetten.

SELECT PostcodeNumeriek + PostcodeAlfa AS PostcodeAanElkaar From Postcodes;

MEt bovenstaande kom ik toch niet verder. Hoe moet ik dit toepassen. Krijg ik op deze manier de postcode in de vorm 1234AB?

Ja.

Post je database even en ik maak een voorbeeldje in je eigen database.

Hallo Bartuls,

Hierbij een voorbeeld van mijn Database met twee tabellen waarin de velden Postcode met in de ene tabel 1234 AB en in de andere tabel 1234AB.
Ik wil een selectie maken van records uit beide tabellen met de zelfde geboortedatum en zelfde postcode.
Omdat de echte database vertrouwelijke info bevat heb ik de database zoveel mogelijk "uitgekleed". Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
Bvd.

Ooooooooooooooooo,

Ik dacht dat je twee velden voor de postcode had, een met het numerieke deel en een met het alfanumerieke deel.
Maar het staat in een veld. Je wilt dus alleen de spatie er tussenuit peuteren.

Da's makkelijk, heb je de functie Replace voor.

In een query:

SELECT Replace([POSTCODE]," ","") AS PostC
FROM [Kopie Patient];

Inderdaad de oplossing. Bedankt.
Aanvullend nog een andere vraag.
Hoe kan ik de zelfde tabel records verwijderen als 2 velden dezelfde waarde hebben.
Bijv. alle records waar de waarden van Polis1 en Polis2 hetzelfde zijn moeten worden verwijderd uit de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan