• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veranderen van benaming parameters as (grafie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightlamppppp

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2017
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een grafiek gemaakt waar op de verticale as de eenheden 1000000, 2000000, ..., 7000000 staan. Nu wil ik deze veranderen door 1, 2, ..., 7 - en hiernaast miljoen zetten. Dat laatste lukt mij maar als ik de cijfers naar 1-7 veranderd denkt excel dat dit de getallen 1, 2, ... zijn i.p.v. 1 000 000 enz.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan veranderen? Is met Excel 2013.

dankje!

Probeer het volgende (gedaan/gemaakt in Excel 2007):
a. Zet de 'lijnen' op 1000000 tallen:
Klik de verticale as aan, rechtsklik erop en dan "As opmaken" -> "Opties voor As", "Primaire eenheid" op Vast zetten, met als waarde: 1000000
b. Klik de verticale as aan, rechtsklik erop en dan "As opmaken" -> "Notatie" op Getal zetten, met aantal decimalen op 0 en vinkje in "Scheidingsteken voor duizentallen gebruiken" en klik op Sluiten
c. Klik de verticale as aan, rechtsklik erop en dan "As opmaken" -> "Notatie" op Aangepast zetten, zet in het invulveld: #.." miljoen"
en klik op Toevoegen en Sluiten
'Probleem' is dan wel dat onderaan de Y-as (= oorsprong) dan " miljoen" komt te staan, dus niet 0 miljoen. Zie de eerste bijlage/plaatje voor het uiteindelijke resultaat.

Alternatief is (het woord "Miljoenen" komt dan 'los' buiten de as te staan, en vertikaal, maar wel een 0 te staan op de oorsprong, dus onderaan de y-as):
Klik de verticale as aan, rechtsklik erop en dan "As opmaken" -> "Opties voor As" en dan aldaar:
a. "Primaire eenheid" op Vast zetten, met als waarde: 1000000
b. "Weergave eenheid" op Miljoenen zetten en aanvinken "Gebruikte eenheden weergeven in grafiek"
c. Op Sluiten klikken
Overigens kan dat "Miljoenen" weer horizontaal worden gezet door op "Miljoenen" te rechtsklikken in de grafiek en te kiezen voor "Gebruikte eenheid opmaken" en dan in Uitlijning de Tekstrichting op "Horizontaal" te zetten ipv. "Alle tekst 270 graden draaien", zie de tweede bijlage/plaatje voor het uiteindelijke resultaat.

Tijs.
attachment.php

attachment.php

Bijlagen

• Excel_miljoenen_grafiek2.JPG
    Excel_miljoenen_grafiek2.JPG
    26,1 KB · Weergaven: 82
  • Excel_miljoenen_grafiek3.JPG
    Excel_miljoenen_grafiek3.JPG
    22,9 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Je stelt alweer een nieuwe vraag ondertussen, maar een reactie op mijn vele werk blijft uit in je eerste vraag?
Dat komt bijzonder lomp over! Graag een reactie, dus...

Tijs.

Tot je dienst, fijn dat je er wat aan hebt gehad. :)

Graag nog deze vraag de status opgelost zetten: Ingelogd op het forum en deze vraag geopend, en dan kiezen (2 opties, kies er 1):
a. Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. Rechts onderaan je eerste posting (dus rechts onderaan posting #1) kun je ook de vraag de status opgelost aangeven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan