• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veranderen van de opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Ik heb nog geen duidelijk antwoord op gekregen dus ik probeer het nog maar eens,

Ik wil een werkblad/sheet beveiligen tegen opmaak van lettertype , fillcolour, etc. hoe doe ik dat ?
Een aantal cellen moeten wel toegankelijk zijn om gegevens in te voeren maar de opmaak mag niet veranderd worden.

Standaard staan alle velden geblokkeerd als je een werkblad beveiligd. Deze beveiliging moet je dus eerst verwijderen.

Selecteer alle cellen die gewijzigd moeten kunnen worden door de gebruiker. Klik daarna op de rechtermuisknop -> Celeigenschappen -> tabblad Bescherming. Zorg er nu voor dat de optie Geblokkeerd niet is aangevinkt. Daarna kies je in het menu Extra -> Beveiligen -> Blad beveiligen. Vervolgens alleen de optie Ontgrendelde cellen selecteren aanvinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan