• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veranderen waarde in tabel via userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Goedenavond allemaal,

Ik zit ook momenteel vast met een userform. ik heb op userform1 een Combobox1 staan met de waarde uit "tabelmagazijnvoorraad" op blad1, in kolom 2. Nu wil ik het aantal stuks op voorraad hiervan veranderen. Dit wil ik graag doen met het aantal wat aangegeven staat in Tekstbox1 op userform 1. Het aantal stuks wat veranderd moet worden van de waarde in Combobox1 staat in "tabelmagazijnvoorraad" op blad1, in kolom 5.

Alvast bedankt voor alle antwoorden!!!

Als je een bestand plaatst hoeft er niemand te gokken.

Doet precies wat ik nodig had!! Hartelijk dank hiervoor !!:thumb::thumb:

Je hebt al een tabel (listobject) in je werkblad staan; dan ga je niet nog eens een verschuivingsformule in een gedefinieerde naam aanmaken om het aantal rijen te bepalen.

Onderstaande regelcodes zijn voldoende om hetzelfde resultaat te verkrijgen (combobox vullen, wegschrijven naar werkblad).
Code:
Private Sub cboChangeAANT_Click()
 Sheets("Inventaris overzicht").ListObjects(1).DataBodyRange(cboARTver.ListIndex + 1, 3) = tbxNWaantal
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
 cboARTver.List = Sheets("Inventaris overzicht").ListObjects(1).DataBodyRange.Value
End Sub

Bijlagen

en nog een vraagje hierop, als ik de waarde in "tbxNWaantal" in mindering wil brengen. Dus het aantal is 5 en wordt van de 25 in de tabel afgehaald. Hoe zou ik dit moeten wegschrijven??

Alvast bedankt!!

Zo.
Code:
Private Sub cboChangeAANT_Click()
 With Sheets("Inventaris overzicht").ListObjects(1)
   .DataBodyRange(cboARTver.ListIndex + 1, 3) = .DataBodyRange(cboARTver.ListIndex + 1, 3) - tbxNWaantal
End With
End Sub

Ik heb de formule iets aangepast, hij paste de waarde aan in de verkeerde kolom. Maar helaas is dit het ook niet helemaal wat ik bedoel maar we komen in de richting, nu zet hij het getal als negatief getal neer.

maar de waarde die in die kolom "hoeveelheid in voorraad" staat, daar moet de aangegeven waarde in "tbxNWaantal" van afgetrokken worden.

Dus we geven aan in de tbxNWaantal dat we b.v 4 dozen van Nylon plug M6 grijs 6x30mm schroef 3.5-5mm hebben uitgegeven.
In de voorraad staan er momenteel nog 25. De bedoeling is dus dat dit er 21 worden.

Of dus andersom als er 10 dozen geleverd worden dat er 25 + 10 dus eindtotaal 35 van worden gemaakt.

Hopenlijk is dit te creeëren.

Hartelijk bedankt voor alle antwoorden!!

mvg, Stephan

Bekijk bijlage Waarde veranderen.xlsb

Laatst bewerkt:
Ik vermoed van wel.:d

Ah, je hebt je vorige bericht aangepast zie ik.
Prima dat je eruit bent.

Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan