Veranderende eigenschap van een selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle2010

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Beste Experts,

Ik krijg het volgende niet voor elkaar en heb het ook niet kunnen vinden in dit forum:

Wanneer ik een regel selecteer en ik verander de interior colorindex van deze regel in 4(groen) dat dan in kolom IV van de zelde regel de datum van vandaag wordt neergezet.
Dus wanneer ik regel 20 selecteer en ik verander de kleur van deze regel naar groen(interior colorindex 4) dat dan in cel IV20 de datum van vandaag wordt getoond.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reactie!!

Met vriendelijke groet,

Jelle West

De zin van deze exercitie ontgaat me en is waarschijnlik ook de reden dat je hiervoor 'niets' gevonden hebt.
En vermijd select en activate in VBA-code

Code:
Sub twee_vliegen_in_een_klap()
  with sheets(1).cells(3,256)
     .value=format(date,"dd-mm-jjjj")
     .entirerow.interior.colorindex=3
  End With
end sub

Laatst bewerkt:
Beste SNB,

Bedankt voor je snelle reactie. Jouw oplossing is niet precies wat ik nodig heb.
Sorry dat ik de vraag niet duidelijk heb gesteld. Mijn bedoeling is het volgende:

Een gebruiker kan d.m.v. een regel groen te maken als het ware een regel fiatteren(akkoord te geven). Wel wil ik graag weten op welke datum de gebruiker de regel gefiatteerd(akkoord bevonden) heeft.

Dus wanneer een willekeurige regel groen wordt gemaakt dat dan in dezelfde regel in kolom IV de datum van vandaag wordt getoond.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is. Alvast vriendelijk bedankt.

Groeten,

Jelle

Ik benieuwd naar het verschil van jouw beschrijving wat mijn macro doet en jouw beschrijving wat die moet doen.(en natuurlijk niet een verschil in kleur, maar in funktionaliteit).

Code:
Sub twee_vliegen_in_een_klap()
  With Sheets(1).Cells(3, 256)
     .Value = DateSerial(Year(Date), Month(Date), Day(Date))
     .EntireRow.Interior.ColorIndex = 3
  End With
End Sub

Beste SNB,

Jouw code is enkel voor regel 3. Ik zou dit graag flexibel zien. Dus ook wanneer ik regel 4 groen maak of regel 20 of regel 50 etc. etc. En dat dan ook de datum in deze regel wordt vermeld in kolom IV.
Jouw code geeft ook standaard een regel al een kleur(rood). Ik zou graag willen dat de gebruiker een (willekeurige) regel een kleur geeft en dat dan pas de datum wordt vermeld.

Groeten,

Jelle

Er is niets op tegen als je aangedragen suggesties zelf aanpast. Dit is een 'helpmij'-forum, geen 'los het kant en klaar voor me op'-forum.
Kom in de benen !

Beste SNB,

Ik ben zeer blij dat je mij probeert te helpen en ook dankbaar daarvoor alleen hoe ik een rij een automatisch een kleur kan geven en dan daar een datum in vermelden dat is niet echt het probleem.

Het probleem is juist dat de datum afhankelijk is van de kleur van de rij. Ik zou dol graag jouw code aan willen passen alleen als ik niet weet hoe dat moet. Ik zat zelf te denken aan een worksheet_selectionchange maar hoe ik dat verder moet verwerken zover kom ik niet. Ik ben meer van beginnend niveau dan dat van een gevorderde.

Met vriedelijke groet,

Jelle

Hoe moet de gebruiker 'fiatteren' aangeven ? ( met een knop, wijziging van een cel, dubbelklikken op een cel , etc)

De gebruiker fiatteert de regel door de regel groen te maken.
Hieronder heb ik het voor elkaar gekregen dat wanneer de gebruiker rechtermuisknop klikt dat dan de regel groen wordt en dat dan de datum in kolom IV wordt gezet. Dit is nog steeds niet precies wat ik wil.

Ik zou graag zien dat wanneer de regel(of een cel in de regel) groen wordt gekleurd dat dan de datum in kolom IV komt te staan. In de code hieronder kan ik ook maar 1 regel tegelijk fiatteren. Er komt namelijk maar in 1 veld een datum te staan en ik zou graag dat dan in elk veld een datum komt te staan. Daarnaast komt ook nog dat openklap menu van de rechtermuisknop te voorschijn, hetgeen ik ook niet wil. Ik ben dus ook blij wanneer ik meerdere regels met de rechtermuisknop kan fiatteren.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

If Target.Rows.Count > 1 Then Exit Sub                
If Target.Columns.Count <> Columns.Count Then Exit Sub   
Target.Interior.ColorIndex = 4                        
Cells(Target.Row, "iv") = Date                  

End sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan