Verandering verwisselbare schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjuuh1990

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
16
Hallo,

Ik heb al sinds een jaar een externe harde schijf. Hij doet het prima, nog steeds, maar nu zit ik met een ander probleem.
De schijf heeft een aan- en uit knop. Iedere dag als ik de pc uitzet zet ik deze ook uit.
Nou heeft mijn broer sinds enige tijd een iPod. Wat het nou waarschijnlijk is geweest, mijn externe harde schijf stond altijd onder (J:), maar toen mijn broer vanochtend met zijn iPod te werk ging stond de externe harde schijf niet aan en stond zijn iPod waarschijnlijk onder J. Toen ik vanmiddag mijn schijfje aanzette stond hij onder K, terwijl de iPod er al weer uit was. Ik heb toen meerdere malen geprobeerd het sturingsprogamma bij Apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw aangezet (dat hij mijn schijfje steeds opnieuw herkent). Maar dan staan er verwisselbare schijven tot I en dan gaat hij niet naar J als ik hem aansluit. Terwijl ik, als ik daarna een usb-stick bijvoorbeeld aansluit wel de J krijg.

Nu eindelijk de vraag:D :

Hoe moet ik ervoor zorgen dat mijn externe harde schijf weer onder J valt en niet onder K?

Wie kan mij helpen?:D
 
Door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen en de schijfletter veranderen.
Kijk met TweakUI of ze allemaal wel aangevinkt staan om te gebruiken.
 
Hallo. Omdat het een externe harde schijf betreft, ziet je PC dit waarschijnlijk als een
vast station. De iPod ziet hij echter als een verwissebaar medium. Wanneer je een
verwisselbaar medium aansluit waarvoor je nooit handmatig een stationletter aanwees,
krijgt hij de eerst beschikbare letter. Omdat je harde schijf niet aanstond, was J het
eerst bescikbaar en werd deze dus aangewezen. Je computer heeft dit onthouden en
blijft J reserveren voor de iPod. Daarom geeft hij de harde schijf K.

Maar goed, genoeg theorie. Je moet naar Schijfbeheer gaan. Start > Uitvoeren >
diskmgmt.msc typen > enter. Uiteraard eerst de externe schijf aanslingeren.
Dan klik je rechts op je externe HD, en kies je Stationsletter toewijzen. Vervolgens
kies je J en voltooi je de boel.

Het zou zo kunnen zijn dat je J niet kunt selecteren omdat Windows deze voor de iPod
vasthoud. In dat geval moet je de iPod aansluiten, en even een vrije letter toewijzen (Z
bijvoorbeeld). Dan kun je voor je externe harde schijf wel J selecteren, en daarna weer
voor de iPod K.

In ieder geval, even logisch nadenken in schijfbeheer gaat het probleem helemaal oplossen!
 
Stationsletters dooreengooien is vaak als je je pc verwart met de usbpoorten. Nog een tip voor de toekomst: plaats zoveel mogelijk je usbhardware in dezelfde usbpoorten. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je HDD in de ene poort W heeft, in de andere poort O, maar terug in de ene poort terug W, (letters @ random gekozen, deze zijn nu wel heel erg onwaarschijnlijk), maar ook om andere probs te voorkomen lijkt het me raadzaam zoveel mogelijk vaste poorten te gebruiken voor je apparaten.
 
Ik maak me daar niet zo druk om, als je maar verbinding krijgt, mij externe schijf heeft een P nr. maar ik moest een backup terug zetten van windows en de extere schij werdt schijf als D gecontroleerd..
 
Hartstikke bedankt iedereen, het probleem is nu opgelost!:D
Ik was al een beetje in de stress aan het gaan, want al me muziek stond erop, die in verbinding stond met iTunes en die kon hij dus allemaal al niet meer vinden. Toch bedankt nu, het werkt weer zoals hij het deed!:D
 
En hoe heb je het opgelost?

Kijk eens rechtsonder op deze pagina, kun je de vraag zelf, jaja, helemaal zelf, als opgelost zetten.
 
Fijn, dit had ik ook net nodig. Bij mij werkt alles ook weer oke. Ik had hetzelfde probleem, alleen bij mij was het geen ipod, maar een virtuele drive. Daardoor kreeg mijn externe harde schijf een andere letter toegewezen en werkte het backup progamma niet meer. Nu werkt het weer.
:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan