• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veranderingen in een rij bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
253
Best Forum,

weet iemand of het mogelijk is om in een bepaalde cel in een rij een datum te zetten wanneer iets in de volledige rij gemuteerd is?

mvg,

Aat
 
Dat is mogelijk en meer nog, die vraag wordt hier zoveel keer gesteld dat je de zoekfunctie eens moet gebruiken. Op de duur wordt het wel afgezaagd om die vraag telkens te beantwoorden ;)
 
Dat is mogelijk en meer nog, die vraag wordt hier zoveel keer gesteld dat je de zoekfunctie eens moet gebruiken. Op de duur wordt het wel afgezaagd om die vraag telkens te beantwoorden ;)

Ach Wim,

er komen natuurlijk ook steeds weer nieuwe gebruikers met voor hen nieuwe vragen en natuurlijk heb ik gezocht, maar helaas niet kunnen vinden..

mvg,

Aat
 
Aat

Zoek in het Excel forum op

wijziging

en de 5de en 7de topic die je krijgt, bevatten al de code die je nodig hebt.

Wigi
 
Aat

Zoek in het Excel forum op

wijziging

en de 5de en 7de topic die je krijgt, bevatten al de code die je nodig hebt.

Wigi

Het is niet helemaal wat ik bedoelde, maar het help mij wel wat op weg.

Bedankt....

Aat
 
Wees dan duidelijker over hetgeen er nog zou moeten gebeuren en dan zal er wel iemand inspringen normaal gezien.
 
Wees dan duidelijker over hetgeen er nog zou moeten gebeuren en dan zal er wel iemand inspringen normaal gezien.

Wigi,

twee zaken spelen;

1. Als in een rij iets veranderd is, wil ik hierop kunnen controleren middels vanuit een ander spreadsheet. Indien dit zo is, dan gaan de andere vlookups van deze rij (circa 20 cellen moeten per cel via vlookup bijgewerkt worden) werken.

2. Als in een bepaalde cel iets verandert, dan wil ik dat de informatie van deze cel toegevoegd wordt aan de een andere cel welke als comment wordt gebruikt.
Bijvoorbeeld:
2312: Info 23 december
2212: Info 22 december
2112: Info 21 december
1912: Info19 december

mvg,

Aat
 
Ik begrijp het niet echt, maar volgens mij:

1. hier is het gewoon zaak om de VERT.ZOEKEN formules goed te schrijven; geen Worksheet_Change event voor nodig.

2. dat is dus te doen met een Worksheet_Change event. En daar kan je code voor gebruiken vanop het forum.

Target staat voor de cel(len) die gewijzigd werden. Bv.

Code:
Target.Address
geeft het adres van de gewijzigde cel(len).

Code:
Target.Cells.Count
geeft hoeveel cellen gewijzigd werden.

Enz.

Wigi
 
Ik begrijp het niet echt, maar volgens mij:

1. hier is het gewoon zaak om de VERT.ZOEKEN formules goed te schrijven; geen Worksheet_Change event voor nodig.

2. dat is dus te doen met een Worksheet_Change event. En daar kan je code voor gebruiken vanop het forum.

Target staat voor de cel(len) die gewijzigd werden. Bv.

Code:
Target.Address
geeft het adres van de gewijzigde cel(len).

Code:
Target.Cells.Count
geeft hoeveel cellen gewijzigd werden.

Enz.

Wigi

Wigi,

In de spreadsheet vanwaaruit we het vlookup-commando doen bestaat uit circa 400 regels met per regel circa 30 vlookupcommando's. Dit duurt vrij lang voordat dit allemaal uitgevoerd is (Meer dan 5 minuten.) Ik wil dus eerst kijken als een rij in de basisspreadsheet veranderd is, voordat ik de vlookup commando's laat uitvoeren.

mvg,

Aat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan