• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veranderingen in een spreadsheet in Excel for Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

evandenbroek

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Geregeld moet ik spreadsheets (gemaakt in Excel for Windows)bewerken, die ik via e-mails krijg aangeboden.
Ik kopieer die spreadsheets naar een nieuwe werkmap.
De bewerking in Windows XP/ Excel leverde nooit problemen op.
Sinds ik werk met Excel for Mac levert het bewerken van spreadsheets problemen op.
Gegevens in een zogenaamde datakolom veranderen steeds:
1. De data veranderen in dag +1 en het jaar verandert in 2011.

Wat moet ik - vooraf - doen om in een nieuwe spreadsheet dezelfde data/hetzelfde jaar te krijgen?

Kun je eens een voorbeeld posten, ik heb namelijk ook mac en pc dus kan ik het verschil zef eens zien. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.

Ik heb geprobeerd het Excel bestand dat ik per e-mail heb ontvangen om te bewerken - hier - als bijlage in te voegen. Dat lukt helaas niet.
En dat moet je echt hebben om te laten zien in welke specifieke kolom de door mij beschreven fouten sluipen.
Hoe kan ik jouw dat bestand mailen?

???

Normaal moet je het ook hier kunnen plaatsen. Download het bestand eerst naar je pc.
-Voor een mac kan je rechts klikken op het gedownloade bestand en vervolgen op "maak archief aan van bestand 'naam' " Vervolgens krijg je een zip bestand wat je op dit forum kan uploaden.
-Voor pc kan je het bestand inpakken met winzip. Vervolgens krijg je ook een zip bestand wat je hier kan uploaden.
Je kan het ook mailen: klik op michiel112 en vervolgens op profiel. En daar staat een optie om een mail te sturen. Maar probeer eerst maar of je het niet kan uploaden, dit moet normaal gaan.

Helaas, beide mogelijkheden werken niet.
Als ik op bijlage in het e-mailbericht rechts klik, dan wordt de file geopend; andere mogelijkheden zijn er niet.
Via de e-mail optie naar Michiel112 lukt het ook niet, want ik kan in het veld bericht niet de betreffende file Plakken.

Maar je moet ook eerst het bestand van in je email downloaden en opslaan op je pc.

Nog een vraag: hoe werkt dat uploaden precies (sorry, maar ik gebruik sinds begin dit jaar OS X).

Bijlagen

Ja je hebt het goed geupload. Waar zit nu echter het probleem, ik zie namelijk geen verschil op pc of mac.

Ik gebruik een deel van de spreadsheet voor de uitslagendienst.
Dan selecteer ik een overzicht van een bepaalde week (tot en met kolom F - de speeltijd). Dit kopieer ik naar een nieuwe map.
Dan blijkt dat de:
1. de dagen allemaal een dag zijn opgeschoven (17-02-2007 wordt 18-02-2007)
2. de jaartallen veranderen van 2007 in 2011.
Dat is het probleem.
Vroeger met mijn Windows pc waren er na het kopiëren geen veranderingen.

Je hoop is gevestigd op Mac-gebruikers, en anders googlen als je dat nog niet gedaan hebt.

Probleem is opgelost.
Ik heb via forum.macosx gezien, dat ik moet kiezen voor Plakken speciaal.
Vervolgens kiezen voor tekst.
Dan blijven alle datum- en tijdgegevens ongewijzigd.
Bedankt voor de handreiking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan