Veranderingen in textbox accepteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter xaras
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xaras

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Ik heb nu een webbrowser gemaakt volgens een tutorial op helpmij.nl en alles werkt prima. :thumb: Ik wil nu alleen ervoor zorgen dat de gebruiker een startpagina kan instellen via een "opties" form zoals in een "echte" browser. Ik heb twee forms genaamd Form1 en Form2. In Form1 zit de werkende browser en in Form2 het "opties" menu. Ik heb standaard in TextBox1 in Form2 (waar de startpagina staat) www.google.com staan en in de "startpagina" knop in Form1 neergezet:
Code:
Private Sub Button6_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button6.Click
        WebBrowser1.Navigate(Form2.TextBox1.Text)
    End Sub
Als ik nu op de knop klik gaat hij braaf naar google toe, maar als ik naar de opties ga en ik typ daar een andere website en ik druk op de ok knop gebeurd er niets.
Dat is niet vreemd omdat er niets bij de ok knop staat, maar ik zou ook niet weten wat daar dan neer te zetten.
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat er een simpele oplossing voor is, weet iemand hem?:confused:

Ik heb daar helemaal niets staan, ik heb al een keer wat dingen geprobeerd, maar dat waren geen succesvolle pogingen... :(

Ja, als je geen code onder de ok knop hebt staan gebeurt er inderdaad niks. :P
Ik snap het probleem ook niet echt helemaal.

Ik snap ook wel dat er niets gebeurt, maar ik weet wel wat ik zou willen dat er gebeurt. Ik heb dus een webbrowser en ik wil het graag zo hebben dat als je (net zoals in internet explorer of firefox) naar de opties gaat (startpagina instellen e.d.), je die kunt veranderen en dan met een ok knop opslaan.

Probeer het zo:

Voeg een module toe aan je project. Hierin kun je globale variables in declareren die overal in je project kan gebruiken. In die module zet je:

Code:
Public HoldStartPage As String

Dan onder de Ok knop van het opties form doe je:

Code:
HoldStartPage = TextBox1.Text
Me.Close

En dan doe je simpelweg:

Code:
WebBrowser1.Navigate(HoldStartPage)

Als je de startpagina wilt onthouden kun je bijvoorbeeld een streamwriter gebruiken om de inhoud van de startpagina textbox weg te schrijven naar een txt bestand. Dan met een streamreader kan je dat bestand weer lezen en terug plaatsen in die textbox. Als je hier niet bekend mee bent, heb ik wel een voorbeeldje voor je.

Het werkt, bedankt! :thumb:
Ik heb ook weer iets bijgeleerd.
Ik wil dat met die stream- read en writer best leren.
Leren, leren, leren...:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan