xaras
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 apr 2010
Ik heb nu een webbrowser gemaakt volgens een tutorial op helpmij.nl en alles werkt prima. :thumb: Ik wil nu alleen ervoor zorgen dat de gebruiker een startpagina kan instellen via een "opties" form zoals in een "echte" browser. Ik heb twee forms genaamd Form1 en Form2. In Form1 zit de werkende browser en in Form2 het "opties" menu. Ik heb standaard in TextBox1 in Form2 (waar de startpagina staat) www.google.com staan en in de "startpagina" knop in Form1 neergezet:
Als ik nu op de knop klik gaat hij braaf naar google toe, maar als ik naar de opties ga en ik typ daar een andere website en ik druk op de ok knop gebeurd er niets.
Dat is niet vreemd omdat er niets bij de ok knop staat, maar ik zou ook niet weten wat daar dan neer te zetten.
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat er een simpele oplossing voor is, weet iemand hem?
Code:
Private Sub Button6_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button6.Click
WebBrowser1.Navigate(Form2.TextBox1.Text)
End Sub
Dat is niet vreemd omdat er niets bij de ok knop staat, maar ik zou ook niet weten wat daar dan neer te zetten.
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat er een simpele oplossing voor is, weet iemand hem?