verband blauwe schermen en Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is het wel single channel -op de corsair site hebben de kits voor 2 channel een andere code, als je dat fomuleert als DDR en DDR2.
Ik heb gezocht naar de ACPI opties in de Bios. Iets met 1, 3 of auto.
 
Maakt ook niet uit, dat geheugen, alleen de CAS in de bios, het beste is om deze op SPD te zetten.

De ACPI instelling, bij computer, kun je ook zien in apparaatbeheer, zo ook de uitgedeelde IRQ's, meer als 15, staat die goed.

En de nForce driver al naar de Microsoft teruggebracht?
 
Ik neem aan onder ACPI-Uniprocessor - en waar kun je dan het aantal IRQ's zien? Ook nog gevonden "Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI": IRQ 09.
De ATA/ATAPI drivers waren al van Microsoft.
m.b.t. CAS in Bios heb ik twee mogelijkheden gevonden: CAS# Latency naar 2/ 2,5/ 3
RAS# to CAS# delay op auto/ 2T -7T
m.b.t. ACPI: ACPI Standby state: S1(POS), S3(STR) of Auto. Of IOACPI en-/disabled, bij disabled start het systeem niet meer op.

Bij Systeeminfo zie ik dat ik tot 23 IRQ's heb, waarbij op nr.9 twee toepassingen staan: Systeem dan voldoet aan Microsoft ACPI" en "SCSI/RAID Host Controller"
 
Laatst bewerkt:
Dan staat alles goed, uniprocessor geeft dat al aan, de virtuele IRQ's, alleen de instelling van de ram kun je eventueel mee spelen, indien je niet de optie van de SPD hebt, hoe hoger, hoe langzamer, (scheelt bijna niets hoor) maar hoe meer combatible.

Je zou er eventueel, op een andere partitie, een XP erbij kunnen zetten, om te testen of die installatie ook stabliel is of niet, dan weet je of je het OS kunt uitsluiten, en verder moet zoeken in de hardware, alhoewel je wel in die tweede install zo met de drivers kunt spelen, dat die misschien die instabliliteit kunnen veroorzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan