Verbegren Workbook (Excelscherm) bij gebruik userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noudthy

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Hoe kan ik het workbook (Excel zelf) verbergen zodat ik dat niet zie op de achtergrond als ik het userscherm in beeld heb.

Ik wil dat de gebruikers alleen het VBA Userform zien en kunnen bedienen. en geen zicht hebben op de worksheets, niet op de achtergrond en niet in beeld kunnen krijgen.
Ik heb het al voor elkaar dat kruisje het userform niet afsluit. Als je die namelijk gebruikte kwam workbook/sheet excel dus direct in beeld. men moet nu via commandbutton afsluiten en dan saved hij de boel en sluit excel ook af

Tevens de vraag die hier mee samenhangt, hoe kom ik zelf in het worksheet als deze niet meer zichtbaar is?
Of als ik alleen de mogelijkheid biedt om met 1 knop te saven en aftesluiten als het kruisje uitgeschakeld is.
Heb gedurende het programmeren maar even een tweede userform gemaakt tijdelijk waar kruisje nog wel op werkt en excel niet gesloten wordt.

Edit: kan een moderator de type fout uit de titel verbeteren ?

Laatst bewerkt:
Hoi,
OOPS het paswoord is test

Wederom : Wellicht.
Ik blijf inderdaad in paswoord scherm krijg pop up met welkom en excel opent niet zichtbaar.
Ziet er dus goed uit, maar hoe kom ik in vba om wel te kunnen beheren?
En wat is het schript hier voor?

Hoi,
Eventjes overlopen. Als je het exelbestand opent krijg je alleen het userscherm te zien, de rest blijft verborgen.
Daarna in de userform typ je in de textbox test en druk je op excel openen. Dan krijg je welkom en je excelblad te zien. Als je dan de userform sluit kan je toch naar de vba editor.
Laat maar weten, ik antwoord direct

Hoi,
Eventjes overlopen. Als je het exelbestand opent krijg je alleen het userscherm te zien, de rest blijft verborgen.
Daarna in de userform typ je in de textbox test en druk je op excel openen. Dan krijg je welkom en je excelblad te zien. Als je dan de userform sluit kan je toch naar de vba editor.
Laat maar weten, ik antwoord direct
Oke, Ik ga even kijken hoe ik dit ga verwerken
Ziet er mooi kort, en dus perfect, uit
Ik heb al een knop in mijn menu (userform) om naar vba editor te gaan (die staat achter een wachtwoord)

Kan een extra userform maken (Admin) met jouw codesen van daar dan twee knoppen om excel of vba te openen

Ik ga er mee aan de slag.

Hoi,
Als ik het goed begrijp is het gelukt. Voor uw tweede vraagje, zal eens wat rommelen met mijn voorbeeldje.

Hoi,
Als ik het goed begrijp is het gelukt. Voor uw tweede vraagje, zal eens wat rommelen met mijn voorbeeldje.

Ja lekker aan het rommelen

Begrijp alleen niet waarom dit onder Blad1 staat

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
UserForm1.Show 
End Sub

Ik heb jouw code om te verbergen in een module staan. Ga nu ff testen

Laatst bewerkt:
Ik heb jouw code om te verbergen in een module staan. Ga nu ff testen[/QUOTE]
Werkt als een tierelier.
-
Nu verder met de rest bouwen.
Denk dat ik wel weer een vraagje heb eerdaags :thumb:

Hoi,

Begrijp alleen niet waarom dit onder Blad1 staat
Private Sub CommandButton1_Click()
UserForm1.Show
End Sub
Dit kan weg, had deze morgen een knopje geplaatst om te testen, had geen zin om iedere keer excel te openen;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan