• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbergen en laten zien van tekst door middel van een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Hallo excellenties!

Ik ben bezig met een KPI systeem op te zetten. Nu heb ik alleen 1 hele grote sheet die gekoppeld is aan meer dan 30 worksheets.
Om de sheet overzichtelijk te maken wil ik eigenlijk een soort van organogram-boom maken in die sheet, zodat wanneer je op een knop drukt in de organogram te teksten en grafieken van dat stuk te voorschijn komt.
Macro's e.d. zijn eigenlijk net nieuw voor mij. Het is mij wel gelukt om een knop te maken naar verschillende worksheets, maar naar tekst in de bestaande worksheet niet.
Kan iemand mij helpen met het maken van een 'teksten en grafieken komen tevoorschijn knop' ?

Met vriendelijke groet,
Elke

Laatst bewerkt:
Plaats eens een voorbeeld bestandje, dat zegt meer dan duizend woorden.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt. In deze sheet zie je vet gedrukte woorden. Deze woorden zouden alleen zichtbaar moeten zijn. De gegevens en grafieken had ik graag verborgen achter deze woorden door middel van een knop.

Bekijk bijlage voorbeeld.zip

Klik in je voorbeeld op cel A1, en de bijbehorende tekst en grafiek verdwijnt. Klik nogmaals om terug te brengen. Voor de overzichtelijkheid van het voorbeeld zijn de andere grafieken verwijderd.
De "knop" is een getekende rechthoek die 100% doorzichtig is gemaakt en over cel A1 is gelegd. De macro is vervolgens toegewezen aan deze rechthoek.

Bijlagen

Dit heeft veel geholpen. Maar nu loop ik alweer tegen een nieuw probleem aan.
Ik probeer nu alle shapes 'visible' te maken in het bestand. Met wat googlen en wat gezond verstand gebruik ik deze macro:

Sub KPI()

If ActiveSheet.ChartObjects("Chart 52").Visible = True Then
ActiveSheet.ChartObjects("Chart 52").Visible = False
ActiveSheet.Range("J1:N7").Font.ColorIndex = 2
ActiveSheet.Shapes.SelectAll.Visible = True

Else

ActiveSheet.ChartObjects("Chart 52").Visible = True
ActiveSheet.Range("J1:N7").Font.ColorIndex = 0
ActiveSheet.Shapes.SelectAll.Visible = False
End If
End Sub

De shapes code werkt alleen niet. 'Out of Memory' Wat doe ik daarin wat fout?

Laatst bewerkt:
Helaas de error die daarin staat werkt niet.

Met

ActiveSheet.Shapes("AutoShape 119").Visible = True

ActiveSheet.Shapes("AutoShape 119").Visible = False

werkt hij wel. Maar ik wil dus alle autoshapes hierin verwerken.

Maar ik wil dus alle autoshapes hierin verwerken.

Hallo, en op deze manier?
Code:
Sub Shapes_Verbergen()
Dim sh As Shape

For Each sh In ActiveSheet.Shapes
    sh.Visible = False
  Next sh
End Sub
Met vr gr,
Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.