• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verbergen regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

FoxyNeedsHelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Voor een kostenoverzicht wil ik alleen de rij met "hoofdkosten" laten zien. Hieronder moeten echter alle kosten die hiermee samenhangen (subkosten) wel getoond kunnen worden. Ik zoek dus een manier om bepaalde regels (subkosten) te koppelen aan de regel van de hoofdkosten (hier staat het totaal ook in) maar dat ik er zelf voor kan kiezen of ze zichtbaar zijn of niet.

Kan iemand deze leek uitleggen hoe dit moet? Alvast hartelijk dank.

Foxy

hiervoor kun je de functionaliteit Overzicht gebruiken deze vind je in Excel 2003 onder DATA>Overzicht

zie bijlage voor een voorbeeldje, via klikken op het plusje of minnetje word het overzicht uitgelklapt of ingeklapt.
je kunt zowel zelf handmatig groeperen als excel via auto overzicht zelf een overzicht laten maken.

als je in de help zoekt op overzicht maken of groeperen dan kom je ook een heel eind met de werking

Bijlagen

Je kunt de rijen eenvoudig via een macro laten verbergen en zichtbaar maken.
De macro kun je dan onder een knop zetten.
Waar rijnummer staat moet je dan het start- en eind rijnummer invullen...

Macro om de rijen te verbergen:

Code:
Sub Macroregelsverbergen()
'
' Macro3 Macro
' De macro is opgenomen op 22-6-2010 door rbu.
'

'
    Rows("rijnummer:rijnummer").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True

End Sub

Macro om de rijen weer zichtbaar te maken:

Code:
Sub Macroregelszichtbaarmaken()
'
' Macro3 Macro
' De macro is opgenomen op 22-6-2010 door rbu.
'

'
    Rows("rijnummer:rijnummer").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan