Verbinden met de 2e router in mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiccoNL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Hoi allemaal,

Ik heb het eindelijk voor elkaar, ik heb nu 2 routers op mijn netwerk 1 voor draad en de 2e eigelijk alleen als acces point voor mijn laptop/psp.

Mijn eerste router kan ik vinden door 192.168.123.254 in te tikken, maar ik kan met geen mogelijkheid mijn 2e router vinden.

Ik heb internet op al mijn apparaten en DHCP staat op mijn 2e router gewoon uit en is verbonden met de 1e router via een LAN port.

Iemand een idee? Het probleem is opzich niet heel erg, maar ik zou graag ook gewoon mijn 2e router zien om wat WLAN instellingen te veranderen.

mvg

*verbindingen*

modem(cable)---->Router-----> WAN
------> Poort1 PC1
------> Poort 2 Router 2---> WLAN

Hoi allemaal,

Ik heb het eindelijk voor elkaar, ik heb nu 2 routers op mijn netwerk 1 voor draad en de 2e eigelijk alleen als acces point voor mijn laptop/psp.

Mijn eerste router kan ik vinden door 192.168.123.254 in te tikken, maar ik kan met geen mogelijkheid mijn 2e router vinden.

Ik heb internet op al mijn apparaten en DHCP staat op mijn 2e router gewoon uit en is verbonden met de 1e router via een LAN port.

Iemand een idee? Het probleem is opzich niet heel erg, maar ik zou graag ook gewoon mijn 2e router zien om wat WLAN instellingen te veranderen.

mvg

*verbindingen*

modem(cable)---->Router-----> WAN
------> Poort1 PC1
------> Poort 2 Router 2---> WLAN

ziijn het de zelfde routers?

nope, wel zelfde merk allebei sitecom.
eentje ondersteunt draadloos ander niet.

nope, wel zelfde merk allebei sitecom.
eentje ondersteunt draadloos ander niet.

oke maar heb je in de handleiding gekeken of je oook dat ip adres nodig hebt om er in te komen?

en....... heb je het wel op de computer of laptop die op de 2e router zit geprobeerd want als je het op de pc die op de eerste router zit doet doet hij het naatuurlijk niet

+welke routers heb je:thumb: D

Handleiding: type 192.168.1.254 om de router te configureren (lukt niet)

Merken: dc-202 (router 1) wl-122 (router 2)

Ben nu even aant proberen of ik erop kom via de laptop :)

ik heb de wl-535 eerst lukte het me ook niet om dat in te stellen maar ik had er genoeg van ik had hem net in de doos gedaan en toen dacht ik het moet wel kunnen ik heb em er weer uit gehaald aan gesloten en daarna de draadloze stick er in gedaan !!!!
En hij deed het opeens ik was blij!

Welke windows heb je!
en waarom gebruik je eigenlijk twee routers je kan ook alleen die draadloze

Laatst bewerkt:
Ik gebruik er 2, omdat ik de draadloze op zolder heb staan.
Als ik hem beneden neerzet is het signaal te zwak.

Ik kom via de laptop op router 1, en niet op router 2 :(

router 2 geeft dus alleen maar door, router 1 geeft ip adressen en internet door.

Laatst bewerkt:
maar dan trek je toch een kabel naar die computer die beneden staat en probeer eens die draadloze router meteen op het internet te aansluiten en dan kijken of hij het doen dus:Modem en dan Draadloze router

Dat is nietecht handig, er liggen beneden al kabels van andere pc's.
Het moet gewoon kunnen met deze setup, ik kom alleen niet op mijn 2e router de rest doet het.

Je hebt iets gedaan dat lijkt op deze instructie

Wat je echter blijkbaar niet gedaan hebt is stap 7. Dat zou betekenen, dat als je vroeger via DHCP van die 2de router bijv. 192.168.1.x adressen kreeg, de configuratiewebsite van deze router nog steeds op een 192.168.1.x adres bereikbaar moet zijn.

Denk dus even terug welk adres dat ook weer was, stel een pc 'hard' in op een adres uit die reeks, en ga naar de 'website' van de router.

Voorbeeld: De router had (voor uitschakeling DHCP serving) ip-adres 192.168.1.1
Je pc kreeg toendertijd het ip-adres 192.168.1.10

Stel dat dan nu 'hard' in bij je TCP/IP instelling van je netwerkkaart, en maak m.b.v.
http://192.168.1.1 weer verbinding met de 'website' van de 2de router.

Natuurlijk is dit een voorbeeld. Kijk (als je zelf niets veranderd had in de instellingen van de LAN-poort) even in het boekje na wat het standaard ip-adres daarvan is, en pas de ip-instellingen uit mijn voorbeeld daarop aan.

Succes,

Tijs.

Alles via je guide gedaan, router 1 gaf ip's in de 192.168.123.10x aan dus heb ik de 2e router LAN ip gezet op 192.168.123.2 en daarna nog op 192.168.123.253 maar ik kan hem nogniet zien...

ik weet het echt nietmeer..:confused:

Alles via je guide gedaan, router 1 gaf ip's in de 192.168.123.10x aan dus heb ik de 2e router LAN ip gezet op 192.168.123.2 en daarna nog op 192.168.123.253 maar ik kan hem nogniet zien...

ik weet het echt nietmeer..:confused:

Vertel ons even welke router het precies over gaat (het merk én het type), dan kunnen we misschien achterhalen wat er mis gaat of wat je moet instellen. Je vertelde al dat het een sitecom is, nu nog het type, en geef ons ook het merk en type van de 1e router.

Tijs.

type stond daar al :) maar het is opgelost!

ik zat met mijn stomme kop buiten de IP-range van router 1, even verandert en nu werkt het perfect.

Hartstikke bedankt voor al jullie hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan