Verbinden met een niet-zichtbaar netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudjetuutje78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hoi iedereen!

Ik zit hier bij een vriend in huis en die heeft een niet-zichtbaar draadloos netwerk. Daarvan heb ik de netwerksleutel naast me liggen, de gebruiksaanwijzing van de router aan de andere kant... Maar uiteraard ziet mijn laptop dat netwerk niet!

Hoe kan ik daarop inloggen?? Na een halve ochtend proberen en nog meer proberen weet ik het niet meer. Aub uw hulp!!

Dank u!

Ruud

attachment.php

In de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart > tabblad draadloze netwerken > toevoegen en dan daar de SSID + sleutel invoeren? Of gewoon tijdelijk SSID wel uitzenden vanaf de router, verbinden en weer verbergen ?

Bijlagen

• wifi.JPG
    wifi.JPG
    67,6 KB · Weergaven: 81
Heel waarschijnlijk wordt er ook een mac-filter gebruikt. Je zult in de router je mac-adress in moeten voeren

Hoe kan ik tijdelijk wel SSID uitzenden vanaf de router? Moet ik dat aanpassen op dat ding? Daar zit namelijk maar één knop op. Als ik die indruk gebeurt er niks.

En hoe zit dat met het MAC-address??

Vast super bedankt voor jullie hulp!!!

de gebruiksaanwijzing van de router aan de andere kant...

Daar staat normaal wel een adres in waarop je je router kan configureren. (http://192.168.0.1 of http://192.168.1.1 ). Heb je mijn methode al geprobeerd met het handmatig toevoegen van het netwerk? MAC adres beveiliging hoeft niet persé aan te staan, maar het kan wel. Dat zie je vanzelf als je geen IP krijgt tijdens het verbinden.

Jouw manier had ik eerder vanmorgen al geprobeerd. Dan wordt het netwerk wel toegevoegd aan die lijst met favorieten, maar daar staat dan een mooi kruisje bij. Zoals dat ook in jouw GIF-je te zien is.

Ik ben nu naast die router gaan zitten, maar ik zie niet hoe ik dat apparaat een SSID kan laten uitzenden.... Kan iemand helpen?

Even een netwerkkabeltje gebruiken en inloggen op 192. enz.? Kan je meteen indien nodig je MAC-adres toevoegen.
NB. Router kan beveiligd zijn met ww, hoop dat je dat weet of kunt omzeilen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan