verbinden met extern bureaublad lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priona

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Berichten
36
Voorheen kon ik met 2 pc's in huis probleemloos verbinding maken met extern bureaublad van de andere pc. Werkte prima, vice versa.

Nu zijn er de pc's wat wijzigingen gedaan, en nu kan ik van pc A geen verbinding maken naar pc B. Van B naar A is geen probleem.

Ik heb een multi pc router staan waar de twee pc's mee verbonden zijn. Voor zover ik weet staat de router te dhcp-en. Het zou kunnen dat pc B eerst een statisch IP had en nu niet meer. Wellicht dat dit de oorzaak kan zijn?

Op beide pc staat dezelfde werkgroep genoemd, maar er staat slechts 1 pc in, de pc waar ik op dat moment op werk.


Wie helpt mij?

Alvast bedankt!
 
Moet je misschien dat vinkje weer zetten?
Rechtsklik op deze computer/eigenschappen/verbindingen van buitenaf toestaan.

Firewall misschien nog niet ingesteld?

Windows Firewall misschien per ongeluk weer aan?

De service al op gestart gezet?
 
Welk vinkje cq. service bedoel je? Externe gebruikers mogen verbindingen maken met deze computer is gevinkt.

Verbindingen van buitenaf is dus mogelijk. Ook sta ik als externe user toegevoegd bij eigenschappen.

Firewall staat niet aan.

Ik kan nu ook niet de gedeelde schrijf op B benaderen.
 
Heb je wel de service gecontroleerd?

Wat voor een wijzigingen heb je gedaan?
 
aanvulling

pc B heeft een statisch IP toegewezen (ivm forwarden van geopende poort vd router).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! ;)
 
Het zou kunnen dat pc B eerst een statisch IP had en nu niet meer. Wellicht dat dit de oorzaak kan zijn?
Dat kun je toch controleren?
 
Het zou ook wel leuk zijn als je die crosspost vermeldde.
 
Zie mijn bericht van 11.21 uur:
pc B heeft een statisch IP toegewezen (ivm forwarden van geopende poort vd router).

Kun je toelichten wat je bedoelt met heb je wel de service gecontroleerd?

Welke wijziging ik heb gedaan: beide pc's tijdelijk een vast ip gegeven ivm verbinding via crosscable. Of het handig was weet ik niet, maar goed. Daarna ene pc weer automatisch ip laten toewijzen, pc B weer op vast gezet ivm met forwarden port van de router. Pc B heeft goede verbinding met www, maar op de een of andere manier kan pc A pc B niet benaderen. En andersom dus wel :8-0:

Schijnbaar zitten beide pc's ook niet in dezelfde werkgroep terwijl ze allebei dezelfde werkgroep noemen (deze computer, eigenschappen, computernaam). Maar als ik op pc A kijk zit pc A in de werkgroep, en als ik op pc B kijk, zit alleen pc B in de werkgroep. Naam komt echt overeen.

Dus.. :confused:

Ideeen?
 
Kun je toelichten wat je bedoelt met heb je wel de service gecontroleerd?

Klik op start/uitvoeren en typ in dat vak services.msc
Er loop een service speciaal voor extern bureaublad.
Er zijn trouwens wel meer services die op een netwerk slaan. Vergelijk ze anders met elkaar als je de pc's naast elkaar hebt.

Wees er van overtuigd dat Windows Firewall niet loopt.
Ik ben er al 2 keer ingetuind. Het 1e wat ik doe is die firewal afsluiten maar hij gaat om onverklaarbare redenen (update?) weer aan.

Kijk bij je firewall van de pc die niets ontvangt of er misschien door deze geblokt wordt.
Zo ja, dan moet je de oude 'toestemming voor een netwerk' weggooien en weer een nieuwe aanmaken.
Dat is iedere firewall verschillend.
 
ik heb t gevonden

Gelukkig, het werkt weer :)
Waar het aan lag? Verkeerd subnetmasker ingevuld :eek:
Ik wist dat 't iets simpels moest zijn.
Bedankt voor het meedenken.
 
Hahaha, meestal is het is kleins maar je kijkt er steeds overheen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan